Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 385 ggr
aggeelin
1

Godmorgon måndag 9 april

Godmorgon! Regnet öser ner!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Soligajag1
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Godmorgon ! Här med . . Härom dan va det så fint Så jag bakade en saffranskaka , så gott till kaffet 😁☕️ Ha en fin Måndag ! Kram 😀🌺

HH 🙂

Mooniq
2

Redan 7 plus i Munkedal men grå himmel. Snart dags för promenaden. Slömorgon innan jobbet börjar kl 12. Igår premiärsatt jag på altanen, och nu får jag börja leta begagnade altanmöbler. kul. 😎

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

JMW
3

Morrn! Strålande sol och ca 4 grader. Det har varit lite under nollan. Det är så underbart att gå morgonprommis när det är en sådan här morgon. Fåglarna håller konsert så det står härliga till. Hörde att grannen på andra sidan det stora fältet släppt ut sina får. Lite vårtecken.

Igår premiäråt vi på glasverandan. Det går undan nu.

MonicaLagerquist
1

God morgon

Vi laddar för en dyr dag inne i stan.Både vi och djuren behöver mat.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

worst
1

God morgon!

Solen lyser från en klarblå himmel och det har hunnit bli drygt tio grader ute! Idag ska jag gå och lämna in några av mina och syrrans knivar på slipning, dom blir vassa som bara den!   👍

Fransu
2

God förmiddag!

Här har vi 12 grader och halvklart. Nu känns det verkligen som vår.

Igår hade vi 20 grader på eftermiddagen. Vi jobbade lite i trädgården och hade kortärmat och blev varma. Min man hade till och med shorts. Jag behöll långbyxorna på. Men det kändes konstigt med den värmen samtidigt som vi fick akta oss för att halka på några isfläckar som finns kvar på gräsmattan. Kontraster.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Fransu
3

Måste ju berätta, jag lärde mig något nytt idag.

Jag skulle tanka bilen på vägen hem från jobbet. Vid tankstationerna håller dom på och grejar med något, dom gräver och håller på i asfalten. Så det går inte att köra in som man brukar. Idag tråcklade jag in bilen och såg när jag kliver ut att bilen står ovanligt långt ifrån pumpen. Innan jag gör min kortbetalning för att kunna tanka tar jag bensinmunstycket och kollar att den når fram till bilen. Det gjorde den precis.

Så  när jag betalat och ska börja tanka så kommer en av arbetarna som jobbar med grävarbetet fram till mig och säger att han sett mig mäta att slangen nådde till bilen. Han rycker tag i slangen och det visar sig att man kan dra ut den en bra bit.

I år har jag kört bil i 22 år och hade ingen aning om detta. Kände mig lite dum, men tackade så mycket för informationen. Och är glad över att jag lärt mig något nytt idag. 😃

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[[eskils_]]
1

Så varmt och skönt ni har det, en del i alla fall. Här är det mulet och bara 7 grader och lite blåst. 😕 Folk går fortfarande med långbyxor och jacka.

Fransu
1

Mindre kul vårtecken. Årets första fästing kröp på pudeln när vi var ute. 😕

[PeterTM]
0

God eftermiddag. Åtta grader i lördags, 11 grader igår 1 plusgrad och regn idag. Det ska visst övergå i snö i natt.