Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 618 ggr
Maria
1

Godmorgon påskafton 31 mars

Godmorgon på er denna kalla påskafton. Vi har nästan minus fem grader med det är klart och soligt.

Min förkylning har brakat loss. I går tappade jag fullkomligt rösten och jag har ont i halsen men ingen snuva😃

/Maria

MonicaLagerquist
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon

Två av påskens gäster dök upp redan igårkväll.Stella och Abbes husse och matte ska bort i påsk och katterna behövde en kattvakt så då fick de komma hit.

De får bo i gästrummet.Vill inte släppa ihop alla djuren då de inte känner varandra.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Maria
2

Så fina🙂

Det är alltid ett pusslande när man har djur men bra att katterna kan få eget rum.

/Maria

flocken
1

Godmorgon. Kändes skönt när jag var ute med hundarna. Vi har ingen termometer här vid stugan. På dagen står promenad med hundarna längst havet. Grilla korv över öppen eld till lunch. Sen grilla till mat ikväll. Stugan ligger på en stor ö strax utanför vårt samhälle

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fransu
1

God morgon!

Kall morgon igen -8. Det ser ut att bli vackert väder.

Idag ska vi åka och handla lite grejer så vi kan slipa och olja våra utemöbler.

Krya på dig Maria.

Önskar alla en fin Påskafton! ☀️

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

JMW
0

Morrn! Igår började halsen göra lite ont. Idag vaknade jag med snuva och en hals som gör vansinnigt ont. En plåga att svälja. Skulle jobbat idag men det går ju inte nu.

Soligajag1
0

Godmorgon !  -5 här och solen skiner denna Påskafton. ☀️

Ska tillaga pannacotta snart , dem ska stå i kylen i ca 2 timmar så den stelnar , sen på med hallon mos !! Mumma! Påsk efterrätten , sedan blir det Potatis gratäng , dessa  tar jag med mig till min väninna så gör hon resten!  Ska bli så kul o träffa hennes mamma som är här på besök.  🙂 

#0  Stackars dig som blivit sjuk under påsken. Krya på dig!! 🙂 

Önskar alla en toppenfin Påskafton!! 🌺

HH 🙂

worst
0

God morgon!

Idag vaknade jag hos syrran och åt gemensam frukost med hela hiet. En gråmulen dag och fem plusgrader!

Krya på er alla sjuklingar, inte roligt att bli sjuk när det än är…

[PeterTM]
1

God förmiddag 🙂

Här var -10 i morse, men nu är det -1, ganska soligt, men lite dis. Kattbusarna har demolerat påskrisen ett antal gånger, men jag är envis och sätter dem i ordning igen, men fjädrarna har jag fått ge upp 😃

Ludvig har rapporterat att han trivs jättebra i Tianjin, taxi kostar 10 kr, allt är billigt säger han. De har varit till ett zoo idag han och hela familjen han bor hos 🙂

Maria
2

#8 Jag minns för många år sedan då jag satt ut påskris runtomkring i lägenheten och när jag kom hem från jobbet så var det fjädrar precis överallt. Jag blev mest rädd för de små ståltrådarna men det hade gått bra.

Sedan dess har vi inga påskris😃

/Maria

JMW
1

Det måste vara lite trist att inte kunna ha påskris eller blommor och växter när katterna envisas med att "förstöra". 😉

Påskris har jag inte haft på många år men hade då fjädrar. Det skulle jag aldrig köpa idag. Här i vår kommun så är utsmyckningen fjäderfri. De har knutit färgglada plastband i riset istället. Ser faktiskt riktigt trevligt ut.

[PeterTM]
2

Fjäderdebatten har färgats starkt av att man plågar levande fåglar genom att ta deras fjädrar och det är förstås helt oacceptabelt. En del människor gör vad som helst för att tjäna några kronor. 

Förr var det annorlunda, då kom all fjäder från slaktade fåglar, åtminstone när det gäller dunfjädrar som man använder i påskrisen.

Nuförtiden är det nog bäst att avstå att köpa fjäder eftersom man inte kan lita på att de inte kommer ifrån plågade fåglar. Jag har tagit reda på mycket kalkonfjädrar tidigare när vi födde upp kalkoner för mat och jag har fortfarande en del såna fjädrar kvar, även om de flesta sitter på pilar 🙂

aggeelin
1

God middag! Nu har vi varit i Loka brunn ett dygn. Det sista vi gjorde var att äta en god påsklunch.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
1

Nytt försök att lägga in en bild på den goda lunchen

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Soligajag1
0

#11  Verkligen vackra fjädrar ,  🙂 Förstår dig att , varför ska man plåga djuren för deras fjädrars skull!! Hemskt! 

#13  Munms , vilken god lunch ni ätit!! 🙂

HH 🙂