Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 443 ggr
Maria
0

Godmorgon onsdag 28 mars

Godmorgon på er från ett kallt Göteborg med minus 6 grader. Jag börjar tröttna på det här nu.

Jag har missat att det är påsk denna helgen och det innebär att jag jobbar idag och sedan inte förrän på tisdag. Det blir ju nästan en veckas ledighet.😮

/Maria

aggeelin
0

Godmorgon! Solen skiner och åtta grader kallt. Jag är också trött på snö och kyla Maria.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
1

Haha, nu kom jag på att jag är ju ledig på tisdagar så jag ska inte jobba förrän nästa onsdag😃

/Maria

JMW
0

Morrn! Klarblå himmel, solen är uppe och det är -13 grader. Morgonprommisen med Elsa blev lite kylig kan man säja. 

Underbart Maria! Långledig ju! Jag godisplockar torsdag, fredag och lördag. Få se om folket är lika tokiga denna veckan som förra. Då sålde Maxi 3,6 ton lösgodis.

aggeelin
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morgonbild från träsket.

aggeelin
0

#3 ähhh godis - så mycket socker! Var det på ett Ica -Maxi bara?

JMW
0

#5 Exakt, bara på Maxi. Vad de andra sålt har jag ingen aning om. Jag jobbade 4 dagar förra veckan där med påfyllning och det blir totalt 4 dagar denna veckan. Den "värsta" dagen är skärtorsdag. Då är folk "galna". 😃

aggeelin
1

#6 så mycket socker! Ähhh så läskigt!

MonicaLagerquist
0

God morgon

11 minusgrader och sol. Är innerligen trött på denna kyla.

Växthuset straxt utanför byn annonserade om penséer men när det är så här kallt är det ju ingen mening att åka dit och handla.

Stolt ägare till tre La permer

Maria
0

#4 Det fattas bara ett träsktroll😃

/Maria

[Thiah]
0

Godmorgon. Vi är redan ute på språng. Vaknade efter att ha knappt sovit så nu är det overdrive som gäller. Redan torkat insidan på lite fönster (där katter och barn kladdat) , vattnat blommorna mm…. Solen skiner och värmer! Började morgonen med -10 men nu är det mindre(mer? Hur sjutton säger man).

worst
0

God morgon!

Sol från klarblå himmel och kring nollan.
Jag har fått en släng av kristallsjuka och funderar på hur sjutton jag ska kunna böja mej framåt och tvätta håret idag utan att ramla? Sitter och väntar lite på att det ska stabilisera sej lite, men det är kanske att hoppas för mycket?

#10 Temperaturen stiger och sjunker, åtminstone här i Småland!   😉

[Thiah]
0

#11 såklart, så säger man ju! Haha

Fridaaaa
0

Morgon!

Kom en hel del snö här igår, lite trist men tja…. hoppas det blir vårväder snart :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

aggeelin
0

#9 jag tänkte faktiskt gå ut i träsket nu någon dag. Kanske finns ett troll där! Jag är nyfiken på varför det är grävmaskiner därute? Vi gissar att de förstärker vägbanken där.

Fransu
0

God förmiddag!

1 grad och strålande sol nu. Tidigt i morse var det -9. Hundarna var snabba med sina morgonbestyr, dom ville snabbt in i värmen igen. 😃

När jag körde hem från jobbet och passerade en gård så såg jag en rådjursbock som stod så lustigt bland traktorer och andra lantbruksmaskiner. Hans horn var "pälsklädda". Dom såg så tjocka, mjuka och luddiga ut. Vet att bockarna tappar sina horn i november, så jag misstänker att det luddiga är något skinn på dom nya hornen som vuxit fram. 

Snart ska jag ut på en långpromenad i det vackra vädret. Sen ska jag baka en äppelkaka som vi ska ha till kvällsfika.

Härligt med långledigt Maria! Njut.🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."