Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 769 ggr
Maria
1

Godmorgon lördag 17 mars

Godmorgon på er denna soliga kalla lördag. Vi har minus 7 grader.

Idag är det veckohandling som gäller och vi ska äta vegetarisk lasagne.

/Maria

MonicaLagerquist
0

God morgon

Minus tolv idag.Nu är jag innerligt trött på kyla och halka.

Stolt ägare till tre La permer

Soligajag1
0

Godmorgon denna Lördag , hos mig är det -11 grader , 

ska iväg på jobb sen. 

Ha en toppenfin dag !! Kram 🙂

HH 🙂

Mooniq
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mårning. Minus 9.5 i Munkedal och lätt snö som singlar i luften tillsammans med solsken. vill ha vår. Mina rosbuskar som jag köpte frodas i krukorna vid altandörren och nu har första blomknoppen uppenbarat sig.  Mina rosor vill oxå ha vår. ☀️

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

aggeelin
2

Godmorgon! Dags att gå upp från sovmorgon … men katten Maxen ligger på Hussen och "knakar och brakar " så mysigt. Om jag går upp följer han med.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
0

#4 Så mysigt.

Tyvärr sover ingen av våra katter i sängen och jag saknar det så.

Lorentz (Moritz förste kompis) älskade att ligga under täcket och vår första katt Fritz sov runt mitt huvud i alla år. Som en pälsmössa ungefär.😃

/Maria

JMW
0

Morrn! Kyligt men sol. Väldigt vackert ute med sol och snö.

Fransu
0

God förmiddag!

-9 i morse. Nu är det -6. Solen skiner från en klarblå himmel.

Jag har en deg på jäsning. Ska baka frallor. Blir färska frallor till lunch. Ska även ha frallorna till middagens soppa.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

worst
0

God morgon!

Minus 2 grader ute och det har kommit en del snö i natt, snöar fortfarande. 
Idag ska jag inte göra alltför mycket, mest använda datorn till att skriva in recept!

Ett ord på vägen?
"Att försvara ett fel, är att fela igen!"

[PeterTM]
2

God förmiddag 🙂

Sol från klarblå himmel och 7 minusgrader, det är så vitt att det inte går att titta utan solglasögon utomhus, nästan så att det är risk för snöblindhet.

[[eskils_]]
0

God förmiddag. Här är det soligt men 7 minusgrader. 🥶 

Längtar till imorgon och den plusgrad som SMHI utlovar…

Scorpio97
0

God eftermiddag. Idag har jag hunnit med att tvätta tre maskiner (med livsfarlig halka utomhus och massa spring i trappor), handlat, städat samt hängt upp en tavla som legat i garderoben sen jul. Ovanligt produktivt för att vara jag.

Problemet är att det enda jag skulle göra idag var att skriva uppsats. Vilket jag alltså inte har gjort. Nu tror jag dock inte det finns något mer att hitta på att göra. Men det är väldigt typiskt mig att enda gången jag gör tråkiga sysslor är när jag egentligen måste göra något ännu tråkigare.

Sen är uppsatsen egentligen inte alls tråkig, jag vet bara inte vad sjutton jag ska skriva.

//Jessie

Maria
0

#11 Haha, känner igen det där.

/Maria

Scorpio97
0

#12 Ja, jag verkar inte vara ensam om det i alla fall :) 

När jag och mina syskon var yngre brukade mamma skoja om att skolan borde ge ut fler läxor, för enda gången vi frivilligt städade våra rum var när vi hade någon tråkig skoluppgift att göra. 

Men det är ju ett lite lustigt beteende. Oavsett hur mycket jag städar måste jag ju ändå skriva uppsatsen.

//Jessie