Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: hus-och-hem
Läst 849 ggr
flocken
1

Nytt eller begagnat

Nytt eller begagnat? Vi handlar mkt på blocket. Oftast då möbler. Säljer även. Köper även på loppis. Även kläder. Hundsaker är perfekt begagnat. Det senaste nya var några stolar till ett bord.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

JMW
1

Jag köper inte mycket nytt. Blir en hel del begagnat och jag älskar att gå på loppisar och fynda. Köper ofta kläder på secondhand.

[Tuulikki]
2

Jag jobbar på en second hand-butik och fyndar mycket på jobbet. Köper en del på Tradera också, eller FB-grupper. Har själv en köp- & säljgrupp på fejjan🙂 Men vissa saker vill jag inte köpa begagnat utan då blir det nytt.

Jag försöker vara så snäll som möjligt mot miljön, men att det ofta är snällt mot plånboken också är ett stor plus

[[Lovemyselff]]
2

Begagnat. Kläderna på Second hand,är samma som hm kläder bara några år äldre

tlover
1

Jag köper sällan nytt förutom såklart mat och förbrukningsvaror 😃

Men det beror ju mycket på vad det är (är det säkert/bra/hygieniskt/miljövänligt att köpa begagnat), och om det går att köpa begagnat i närheten (jag bor ju i en glesbygdskommun så det kan bli mer miljöovänligt att köpa nytt än att köra tex 26 mil för e begagnad grej)

Men det är sällan vi köper något överhuvudtaget så det blir inte så mycket begagnat heller

l'm back

MonicaLagerquist
2

Det var länge sen jag köpte något helt nytt i en affär. Det mesta köps på loppis.

Det enda jag inte köper beg är trosor och stumpor.

Mest av den anledningen att det i princip aldrig finns på secondhand affärer.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

JMW
0

#5 Samma här, underkläder går bort.

Tradera köpte jag mycket från förr, när man kunde göra fynd. Idag tycker jag det blir alldeles för dyrt att handla där.

Mooniq
0

Köper en hel del begagnat, utom vissa kläder och skor.  Handlar sällan.  

Startade upp en parfym&skönhet-grupp på fejjan, den är populär har numera avsagt mig gruppen då den växer så det knakar - så många köper begagnat. 

Möblerna jag har har alltid köpts begagnat - när  jag flyttade i vintras var det nog första gången jag köpte ny soffa och nya byråar och hyllor från Ikea. 

Jag tänker mycket på miljön. 

Äter mix av paleo/lchf och kastar nästan aldrig någon mat alls - vilket jag är stolt över.  Lagar mat o tar med till jobbet nästan alltid. Tycker själv att jag har stort miljötänk.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
1

Vi har handlat mycket begagnat genom åren. Även lämnat in mycket till loppisar och liknande. Det känns bra med återanvändande.

När sonen flyttade hemifrån så var hela hans hem från loppis och jag tror inte det fanns något nytt.🙂

Vissa kläder köper jag också begagnat. T.ex så har Gudrun Sjödén (vars kläder jag gillar) en "köp och säljsida" på Facebook.

/Maria