Godmorgon söndag 11 mars
Godmorgon på er från ett grått Göteborg med minus 1,7 grader.
Planen idag är att åka till Ikea.
/Maria
Godmorgon. idag blir det att ta det lugnt. Och kl 15 skall jag träna.
Bästaste hälsningar. 

God morgon
Sitter och väntar på att affären nere i byn ska öppna.Hade räknat fel på hundmaten så den var helt slut igår kväll när hunden skulle få sin mat så igår fick han kattmat till kvällsmat.Nu på morgonen har han fått ett grishjärta men jag borde se till att köpa några burkar mat till honom.Ids inte åka in till stan bara för att köpa hundmat så det får bli lite nödhandling i byn.
Kattutan men stolt Plåtis ägare

God morgon!
3 grader plus och väldigt grått.
I eftermiddag ska jag gå på bio.
Jag hoppas att jag hinner plantera lite sticklingar innan dess…
God förmiddag 🙂
Här är nollgradigt och lite takdropp, men ack så mycket snö, minst 50 cm har vi. Det ska bli plusgrader i veckan, men det krävs mer än ett par plusgrader för att smälta bort allt detta vita.
Jag har segdag som vanligt på söndagar, jag ska försöka laga upp snöskyffeln som gått sönder både här och där. Det känns lite onödigt att köpa en ny nu när vinter och snö kanske har gjort klart för den här säsongen.
Frugan och sonen drog till stan för att handla lite inför Kinaresan, bara drygt två veckor kvar nu. Vi kom på att han måste ha ett Visakort också, annars kan han ju inte handla något där.
Godmorgon! Vi var borta till sent igår och har just avslutat frukosten. Det är skönt med långfrukost på helgen. Nu ska jag ta hand om en massa tvätt och sen ska det bli tillverkning av matlådor.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Så nu har vi varit på IKEA.
Nu ska jag rensa bland mina handdukar haha😃
Jag har "ärvt" en massa fina handdukar av min farbror som jag älskat i alla år. Bra kvalitet inköpta på NK men jag insåg nyss att de faktiskt är över 40 år gamla😮
Vi handlade också en del bra-att-ha-grejor som diskborstar, galgar, haklappar till lille barnbarnet och barnbestick och mugg. Bra att ha hemma hos oss också. Barnstol har vi ju redan.
Nu ska jag säcka ihop i soffan en stund😃
/Maria
God eftermiddag!
Här är det regn och 2-3 grader. Det droppar friskt från taket.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Nu har min man varit min frisör😃
Han brukar klippa mig när det är dags. Idag blev det väl någon decimeter ungefär. Jag har ju alltid håret uppsatt så det är inte så noga om det blir exakt.
Jag har så tunt hår numera. Jag som alltid haft en rejäl kalufs. Bakom öronen en, bit på varje sida, växer inget alls men det är efter strålingen så det är inte mycket att göra något åt.
/Maria
#8 Min man har klippt topparna på mig idag också. 😃
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
#9 Så bra vi har det och vad pengar vi tjänat ;-)
/Maria
#10 Ja men visst! Tycker det känns helt orimligt att betala mellan 500-700 kr för att få topparna klippta. Där vi bodde innan så gick jag och klippte mig hos en tjej som tog 430 kr för klippning. Vilket jag också tycker är dyrt för att bara ansa topparna. Men här vi bor nu är det från 500 kr som gäller.
Jag förstår givetvis att frisörer behöver ta betalt för att kunna försörja sig. Det är jag som är snål.
Jag har inte klippt mig hos frisör på 25 år 😃
Min man har använt trimmer i många år så vi har inga frisörkostnader alls.
/Maria
Jag betalar 350 när jag klipper mig hos min frissa. Maken kör också med trimmer så han kostar inte så mycket. Bara lite schampo. 😃
#6, Jag muttrade över att mina kökshanddukar började bli slitna och gå sönder, när jag räknade efter så måste de vara bortåt 80(!) år gamla. Min farmor hade dem när hon gifte sig i slutet på 30-talet. Flitigt använda av farmor, mamma och sedan mig, snacka om kvalité!👍
Här kör jag också med hemma-klippning, hundarnas effileringssax är bra till mycket…😃
Vädret idag har varit 0-gradigt med regn, äkta Göteborgsväder… Slask, slask, slask!😛
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com