Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 427 ggr
Maria
0

Godmorgon torsdag 8 mars

Godmorgon på er. 

Vi har fått mer snö i Göteborg. Min man åkte tidigare till sitt jobb gör att skotta.

I dag är det internationella kvinnodagen också om jag inte har fel.🙂

/Maria

aggeelin
0

Godmorgon! Ja "än är det vinter och skidan den slinter" :) Här blåser det och flingorna yr. Idag är det kvinnodagen och tidningen har många intressanta artiklar.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

JMW
0

Morrn! Här kommer det ner snö. Har börjat tidigt på morgonen. Få se hur mycket det blir av detta. Deprimerande. Jag vill ju inte ha mer snö! 

Jag kanske är konstig men den här dagen betyder ingenting för mig.

Mooniq
0

Mårning! Jodå, det snöar i Munkedal oxå. Kvinnodagen är det varje dag, tycker jag. Lägger inte så mycket krut på int. kvinnodagen för egen del - men bra att den uppmärksammas på många håll i världen, då kvinnor sällan har en bra position och sliter enormt.  Inte så kallt ute - men jag vill ha plusgrader nu.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
0

#2 Jag kommer ihåg den bara för att det är min bror och svägerskas bröllopsdag😃

/Maria

MonicaLagerquist
0

God morgon

Först ut med hunden och sen är det matbrödsbakning som står på att göra listan,

Kattutan men stolt Plåtis ägare

worst
0

God morgon!

Här är det plus 3 grader och ett litet lätt snöande. Dagens plan är ett läkarbesök där jag ska argumentera för ändrade mediciner, så jag laddar för fullt!

[[eskils_]]
0

God morgon. Här snöar det för fullt och imorgon ska allt smälta bort. Tre plusgrader är utlovade då. 🙂

Fransu
0

God förmiddag!

Här snöar det till och från.

I morse på vägen till jobbet hamnade jag för ovanlighetens skull bakom en annan bil på grusvägen (just nu snö/isväg). Jag möter några enstaka bilar på vägen till jobbet, men oftast är det bara jag som kör åt "mitt" håll så tidigt på morgonen.

Hur som helst så hamnar jag bakom en bil. Jag håller ett bra avstånd på grund av halkan. Vägen slingrar sig fram genom skogen men det finns några raksträckor också. När vi kör på en raksträcka så ser jag att bilen framför plötsligt kör i diket. Jag blir mycket förvånad just eftersom det hände när vägen var rak. När jag får sladd på bilen så är det i kurvorna. Jag stannar bilen och ur bilen i diket kliver en generad kvinna ut. Hon hade tittat på ett mejl i telefonen när hon hamnade i diket.

Hon skulle ringa sin man för att komma upp igen. Jag tyckte bilen inte stod så illa till och frågade varför hon inte försökte själv. Det går inte, den är ju i diket! Jag frågade om jag fick försöka. Och det fick jag. Det var inga problem att köra upp bilen. Jag misstänker att bilen var fyrhjulsdriven för jag hade inte väntat mig att det skulle gå riktigt så lätt.

Kvinnan blev mycket glad, kramade om mig och sa att jag räddat hennes dag. 🙂

På vägen hem hade en skåpbil kört i diket på "vår" grusväg. Den däremot låg lite värre till. Det var redan en bil på plats som försökte dra upp den med bogserlinor, men det såg inte ut att gå bra alls. Misstänker att dom får ta hjälp av en traktor.

Så jag tycker det får räcka med snö och halka nu. Jag har haft tur hittills som hållit mig på vägen. Men man vet aldrig.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[PeterTM]
0

God eftermiddag 🙂

Här råder snöyra och 1 minusgrad just nu.

[[eskils_]]
0

#8 Bra gjort Fransu! 👍

Maria
0

#8 Jag håller med om att det gjorde du bra men kvinnan begick väl ett brott egentligen.

/Maria

Fransu
2

Helt ärligt, jag gjorde inget märkvärdigt. Jag såg att bilen stod rätt okej till och trodde att det skulle gå att få upp den på vägen. Tror kvinnan själv var lite skärrad av att hamnat i diket och generad över hur hon hamnade där så hon inte tänkte riktigt klart. Hon hade kunnat kört upp sin bil själv.

Ja, det är väl olagligt numera att greja med sin telefon när man kör? Man får prata i den om man har händerna fria. Jag hoppas kvinnan lärde sig en läxa och inte läsa mejl i telefonen samtidigt som hon kör bil. Hon hade ju faktiskt kunnat köra på en människa istället.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

flocken
1

Snart ännu en dag gjord. Såhär mitt på dagen känns det lite bättre i svanskotan sen jag ramlade i tisdags. Visst känns varje steg men vilar mkt. Lagar nu mat & sen till kyrkogården o sätta ljus & blomma till vår änglar dotter. Alltid den 8nde

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

MonicaLagerquist
0

#13 Skönt att du mår bättre i svanskotan.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

flocken
0

#14 tack. Det är inte bra på länge. Men nu blir jag inte gråtfärdig varje steg. Pratade med en ssk idag & har jag otur kan det ta flera månader innan jag är helt återställd.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering