Från mitt fönster ... och ditt
#4 Bilden rätar upp sig om man klickar på den.
#1 och #3 tänk att ni har det snöfritt och då bor jag inte så jättelångt från er.
Om jag kunde skulle jag fixa en bild men jag har varit utan mobil sedan torsdag förra veckan. Fast en ny hämtas ut senare idag. Jippi!
#6 Det är bara lera så hellre snö. Igår hade det varit snö kaos bara några mil inåt landet o här bara regn.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#5. Bilden ligger fortfarande på sidan om man klickar på den. Den blir bara större.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#8 Hos mig rätar bilden upp sig om jag klickar.
/Maria
#8 Hos mig rätar den upp sig om jag klickar 🙂
Men jag brukar oxå få bilderna så , lägger upp från mobilen, då blir det så, annars får jag skicka den via messenger till en vän, kopierar på datorn till mina bilder , sen funkar det .
HH 🙂
#8 Ja för mig hamnar den rätt om jag klickar på bilden. 🙂
Jag tar alltid bilder numera med mobilen och jag håller mobilen liggande som om det vore en "riktig kamera" men fotoknappen till höger. Då blir alltid bilderna rätt för mig.
/Maria
#12 Jag använder aldrig mobilkameran, fotar enbart med min systemkamera. De flesta mobiler har lite halvtaskig upplösning så det går inte att förstora bilderna utan att de tappar i skärpa. De ser bra ut på mobilskärmen, men överför man dem till datorskärmen i fullstorlek så blir de suddiga.
Så här ser det ut utanför mitt fönster just nu. I natt var det barmark, men imorse började det snöa lite lätt. Temperaturen ligger strax över noll, så smältvattnet droppar på fönsterblecket. Enligt SMHI kommer det dock att bli kallare framöver, så då lär det bli glashalt lite här och där.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#15 Det är lite skillnad på mängden snö i våra två bilder. 😃
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#16 Ja, verkligen! 😂 Personligen hade jag föredragit snödjupet på din bild😃 Det är vackert med mycket snö, men inte så himla praktiskt…
#17 Kan ju erkänna att jag föredrar att det inte är något snödjup alls, men det är ju rätt vackert när det är lite vitt på marken - åtminstone till jul. 😃
#18 Ja, jag brukar alltid säga att jag vill ha vinter från Lucia till trettonhelgen. Inte mer än så! Så jag är inte jättenöjd över vädret och snömängden. Kan inte låta bli att fundera över hur det blir i vår när snösmältningen kommer igång…
#19 Håller med.🙂
Här är dagens utsikt från fönstret i det rummet vi har datorn. Våra ormar bor i detta rummet också.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Här kom det några flingor i morse, men alla har regnat bort igen. Den snön som kom igår är också helt borta nu.
Så fint att fåglarna slipper leta efter maten nere i snön. 👍
Här kom det lite snö i natt. Temperaturen ligger strax under noll och det blåser en del, så en del av snön har redan försvunnit. Det skulle dock bli kallare, så kanske ligger den lite längre den här gången.