Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 630 ggr
Maria
1

Godmorgon onsdag 31 januari

Godmorgon på er från ett Göteborg med 4 grader och inget regn😃

Tänk att det redan är januaris sista dag. Tiden går så fort emellanåt eller kanske hela tiden?

/Maria

[PeterTM]
0

God morgon 🙂

Har inte tittat ut än, så jag har ingen koll på vädret, men det har int börjat snöa ännu i alla fall. Vi skulle kunna få upp till en halvmeter nysnö onsdag-torsdag är det varnat för.

Soligajag1
0

Godmorgon 🙂 

Håller med dig Maria , , tiden går så fort , imorn redan 1:a Februari , , men skönt med , , vill ha värme o vår. ☀️

HH 🙂

Tarotstollan
0

Här regnar och blåser det rejält och vi har + 2.
Antar att jag återigen missar super månen ikväll!😕

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

aggeelin
0

Godmorgon! Här är det smältväder! Så onödigt nu när vi har så fin snö.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

flocken
0

Runt 0 ute. Yngsta sonen fick feber efter dagis igår. Så nu blir det att pyssla ihop dagarna. Nu är mannen på jobbet för möte. Kommer hem så jag kan sticka ut med hundarna. När jag kommer hem åker han igen. Lite farande men brukar funka

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

JMW
1

Morrn! Lite grå dag, någon plusgrad och ganska stilla ute. 

Ikväll börjar äntligen kören igen för vårterminen. Ska bli såååå roligt. Att sjunga i kör är fantastiskt roligt.

worst
0

God morgon!

En grå dag idag, ca 3 grader varmt.
I morse vaknade jag av att hantverkare i huset tvärs över slängde ut inredning på ett lastbilsflak. Boink, boink mest hela tiden! När jag väl gick upp så tog de fikarast!!!   😃

Carrosh
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag!

Regn och halt som tusan ute här! Kommer också missa supermånen i det här vädret.. :/ Hade ju annars vart ett perfekt avslut på kvällen då jag ska se Månegarm ikväll..

Suttit och gosat kisse en stund nu innan jag ska iväg igen och handla och greja.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Fransu
0

God middag!

Nollgradigt och lite snöblandat regn för tillfället. Väldigt glest mellan snöflingorna.

#8 Vilken fin katt! ❤️ Är det en siames? Jag är väldigt förtjust i siameser/orientaler. Jag verkar dessutom tåla just dom rätt bra trots att jag vanligtvis är väldigt allergisk mot katter.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[[eskils_]]
0

Godmiddag! Här är det uppehåll, mulet och 2 minusgrader, men snö och slask på marken. Synd att man inte kan se fullmånen ikväll.

[PeterTM]
0

God eftermiddag 🙂

Det blev inget snöande, utan regn istället, blä. Just hemkommen från dialysen. Ont så in i h_e av skavsåret och i ryggen generellt, men ryggen gör alltid ont, så det är inget annorlunda. Dotra är hemma men son och gäst från Kina är och spelar bowling, de blir sena idag också.

Hon är rätt berest vår gäst, har varit i USA, i Kenya, Italien, Frankrike och Schweiz. Hon tillhör definitivt den ekonomiska eliten i Kina, bara armbandsuret hon bär måste kosta 10 000. 🙂

Mooniq
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go kväll. Efter jobbet blev det kött-inköp och nu får slowcookern jobba till i morgon fm. bogstek med lite krossade tomater, goa kryddor och liten skvätt hot sauce - nån liten flaska m droppfunktion.  Några lagerblad och så har jag middag för flera dagar framöver - eller tja, det tar slut på fredag kväll för jag hämtar särbon vid tåget på fredag kväll och han gillar långkoksmat 😃 Jag äter sällan Potatis, utan gör gryta o äter det som soppa. köttet kokar ju sönder så det blir himla go sås tycker vi båda. jag gillar inte kokta lökbitar så dem fiskar jag upp o mixar med lite spad och häller tbx.  - jättegott!

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
0

#12 Så himla gott.

/Maria

JMW
1

#12 Härligt! Jag köpte mig en CrocPot i höstas och det var det bästa köp jag gjort på länge. Den är nog min bästa grej i köket.

Mooniq
0

ja, jag köpte min slökokare för 3 år sen och den har fått bekänna färg. Hittade den begagnad för 100 kr. Stor gryta på 6.5 liter och det bästa gryt-köp jag gjort nånsin. 

självklart funkar det med ugnsform med lock och 110-120 graders ugnsvärme, men jag känner mig obekväm att låta ugnen/spisen vara på när jag sover - knäppt med tror nog att det ligger i min uppfostran nånstans.. ☀️

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Tarotstollan
0

Visserligen fortfarande molnigt och blåsigt men emellanåt skingras molnen och jag har lyckats att se MÅNEN. Ser inte så ovanligt stor ut men tanken räknas!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Carrosh
0

#9 Yes, det stämmer bra det. :) En siameshona på 10 år. En riktigt trevlig ras eftersom de är så sociala och pratiga också. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!