Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 454 ggr
Maria
0

Godmorgon lördag 30 september

Godmorgon på er.

Det har blåst hos oss inatt. Det är 10 grader ute och inget regn.

Idag kommer sonen och lilla barnbarnet och sover över. Svärdottern ska på vänträff så sonen tänkte att hon kan få sova ut ordentligt imorgon bitti.

Hoppas ni får en härlig lördag.

/Maria

[PeterTM]
0

God morgon 🙂

Här är 10 grader och mulet, det rullar låga dimmor över åkrarna. Jag är igång eftersom jag ska iväg till Södertälje på terrariemässa idag. Måste hinna byta fötter, för de nya funkar inte bra och så ska jag packa med sex slingersvansar som bokats.

Maria
1

Idag är jag orolig för demonstrationerna i Göteborg. Jag hoppas innerligt att det går bra. Tänk vilken kostnad för samhället det är. Alla polisresurser. Sjukhus som har stabsläge och allt annat som tillkommer.

Tänk om alla istället kunde låta bli att demonstrera. Att det var helt folktomt och att de fick gå där alldeles ensamma med sina fanor utan att någon ens såg dem.

/Maria

JMW
0

Morrn! Ser solen och en hel del blå himmel, bara 4 grader så det kändes lite småkyligt på morgonprommisen.

Ja fy för demonstrationen. Hoppas att allt blir lugnt.

flocken
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag fyller yngsta sonen 5 år. Just nu är det bara pirat saker som gäller. Sol från blå himmel ca 13 grader. Blir nog en toppen dag

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
0

#4 Du får gratulera "Kapten Svartskägg"😉

/Maria

JMW
0

#4 Grattis till lillkillen.

flocken
0

#5 Här kör vi kapten sabeltand. En norsk serie. Tänk vad barnen växer fort.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
0

#7 Aha, fel kapten😃

/Maria

aggeelin
0

Godmorgon!

Vi sitter äntligen och äter frukost! Jag har varit uppe länge men har haft saker för mig innan det blev frukost.  Bland annat tvättat två maskiner tvätt och hängt - satt in 12 halverade tomater i ugnen. Det ska bli en kall tomatsoppa till förrätt ikväll och det är bra att starta i tid.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[PeterTM]
0

Hemma igen och middagen avklarad efter en påfrestande lång dag med rätt stressig inledning och seg avslutning. Skulle försöka byta fötter på proteserna i morse, men det tog för lång tid, så det slutade med att jag tog de gamla proteserna, annars hade jag inte hunnit innan riksfärdtjänstbilen dök upp vid 09.30.

Levererade de sex bokade slingersvansarna jag hade med mig och köpte 200 frysta möss eftersom matförrådet hemma hade sinat. Sedan var jag klar och klockan bara 13, så det blev att slå ihjäl 2,5 timmar innan bilen kom. Ont i benen och ryggen efter allt knallande på hårda golv.