Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 526 ggr
Maria
0

Godmorgon onsdag 27 september

Godmorgon på er alla.

Den här natten känns som om den varit alldeles för kort.

Nu när man går upp och det är mörkt så kan man bara gissa vädret, Här är i alla fall inget regn och så är det 13 grader.

/Maria

[PeterTM]
0

God morgon 🙂

Gråväder, men varmt, 14 grader här just nu. Jag ska strax till dialysen och hinner inte skriva så mycket 🙂

flocken
0

Lillkillen vaknade med feber. Så blir att pyssla ihop dagen. Pappa får komma hem när jag måste ut med hundarna. O killen fyller 5 på lördag. Hoppas han är frisk då. Blir kalas

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

aggeelin
0

Godmorgon! Här är det 14 grader och lite blåst. Ja, det är mulet förstås, det tycks vara standard. Jag är på väg till jobbet för en intensiv dag. Simma lugnt ;)

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

JMW
0

Morrn! En grå morgon här också men det ska ju bli bättre. Strax iväg på jobb.

#2 Hoppas lillkillen kryar på sig fort.

Mirinda
0

Jag är sjuk; riktigt ordentligt genomförkyld och  kroppen värker.😕

Det började med att tonårssonen blev däckad i söndags. I måndags var det min tur. Jag har bara så svårt att sköta om mig själv på rätt sätt😊. På måndagen försökte jag pyssla om grabben. Projekt "röja ur skåp, lådor, garderober, klädkammare och förråd" är avstannat. Jag försökte plocka lite med det i måndags, vilket gjorde att jag blev totalt utslagen med hög feber igår. Då fick sonen, som var på bättringsvägen, pyssla om mig.

Idag finns det kanske hopp om livet. Men jag ska nog krypa ner under täcket snart, för annars blir jag inte av med febern.

Jag har beställt hem lite "tycka-synd-om mig själv-snacks". Matlusten är inte över hövans stor. Så nu ska jag inta horisontalläge i sängen med några tidningar och nåt smaskens och en stor kanna vatten till hands.😴

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Totum
0

Gråväder i Ångermanland också, men 13 grader varmt så det blir lite trädgårdsarbete idag. Krya på er ni som är krassliga 🌹

flocken
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Skogsmulle som jag är. Men detta har jag aldrig sett innan. Är det normalt att denna typen av svamp växer såhär?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Maria
1

#7 Haha det är för sådana som har svårt att böja sig.

/Maria

flocken
0

#8 haha men vad är det för svamp? Jag som är i skogen flera timmar/ vecka har aldrig sett detta innan

…………………………………..

Maria
0

Så här såg det ut när jag gick hem från bussen.

/Maria

Maria
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Varför funkar det vara ibland med bilder när man gör på samma sätt?

/Maria

[PeterTM]
0

#7 Är det ett levande träd?

#11 Japansk lönn.

flocken
0

#12 Det var inget jag tänkte på. Blev så fascinerad av svamparna.

…………………………………..

[PeterTM]
0

#13 Det borde inte vara möjligt för svampar att växa på ett levande träd, men säker är jag inte. 🙂

flocken
0

#14 har sett svampar på döda liggande träd. Men en stege hade inte funkar för att ta de högst upp på detta. Letar efter ett kantarell träd nu 😉

…………………………………..