Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hÀlsning
LĂ€st 593 ggr
[vandringen]
2

God Morgon fredag 22 September

God Morgon Fredag đŸ™‚

Önskar er en underbar dag och en Trevlig Helg đŸŒș

flocken
1

Godmorgon. SÄ skönt med fredag trots att jag jobbar hela helgen. Det Àr det bÀsta med att jobba hemifrÄn med nÄgot man Àlskar. KÀnns inte sÄ tufft. Haft 2 pensionats hundar inatt. En gÄr hem senare idag. Den andra stannar en vecka till.

..
SajtvÀrd sÀllskapskaniner och hÀst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
1

Godmorgon pÄ er.

9 grader har vi nu och jag ska strax ivÀg.

Har plockat fram en varmare jacka. Det behövs kÀnns det som.

/Maria

Staffan
2

och jag som trodde jag var den enda som var vaken vid den hÀr tiden.

Hoppas ni alla fÄr en fin fredag och en hÀrlig hösthelg!

:-)

// Staffan

flocken
1

#3 Men klockan Àr över 6. Varit uppe en timme nu.

..
SajtvÀrd sÀllskapskaniner och hÀst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

[vandringen]
1

TĂ€nkte detsamma, har vart vaken i över tre timmar men sĂ„ jag Ă€r rysligt morgonpigg och gĂ„r upp samma tid varje morgon  och snart Ă€r det lunch för min del đŸ˜ƒ

Maria
1

#3 Trevligt att se dig hĂ€r Staffan🙂

Ibland kÀnner man sig ganska ensam nÀr man gÄr upp i ottan men det finns mÀngder med mÀnniskor i samma situation vilket kan vara en tröst nÀr det kÀnns som tyngst.

/Maria

flocken
1

Morgonpigg ja. Mellan 4-5 gĂ„r jag alltid upp. Älskar morgonen.

..

[vandringen]
1

# 7 Visst Ă€r det hĂ€rligt pĂ„ tidiga morgontimmarna,morgonstund har verkligen guld i mun đŸ˜Ž

Det hĂ€r Ă€r den bĂ€sta tiden pĂ„ dygnet och i lugn och ro fĂ„r stĂ€da,tvĂ€tta, laga mat med mera och jag fĂ„r undan sĂ„ mycket nĂ€r andra ligger och sover.Helt underbart att bara poa  pĂ„ och njuta av morgonkaffet đŸ˜Ž

JMW
1

Morrn!

Nu hoppas jag att det sista regnet snart Ă€r borta. Ska ju bli fint vĂ€der frĂ„n imorgon och framĂ„t. Var pĂ„ hundprommis i regn igen. Tröttsamt

IvÀg och jobba nÄgra timmar sen hem och göra helg.

aggeelin
0

Godmorgon! Oj sÄ morgonpigga ni Àr! Det Àr ju inte jag alls ett enda dugg. Jag har sÄ svÄrt att tvinga mig upp pÄ morgonen.

Aggeelin / medarbetare pÄ Livskvalitet

flocken
1

#8 precis. Tidiga sommar mornar Àr det bÀsta. En promenad mellan 4-5 pÄ morgonen Men likavÀl pÄ vintern. Reflexer, pannlampa o ny snö. Lös hund som hoppar o studsar. Ingen som stör Hemma helt tyst.

..

[vandringen]
0

# 11 Jag kan bara nicka instĂ€mmande för det finns inget fel vĂ€der bara fel klĂ€der đŸ˜Žen riktigt kall vinter som biter sĂ„ dĂ€r hĂ€rligt i kinderna det Ă€r alla tiders och tĂ€nk sĂ„ bra man mĂ„r efter nĂ€r man vart ute i 20-30 minus och vandrat.HĂ€rligt till tusen och man kĂ€nner sig sĂ„ frisk och pigg i hela kroppen och sinnet đŸ˜Ž

Andra gÄr in nÀr det regnar,Äskar eller snöar men jag gÄr ut och njuter istÀllet och Äska Àr det absolut bÀsta jag vet nÀr det gÀller vÀder för dÄ mÄr jag verkligen kalasbra.

flocken
0

#12 nĂ€r det Ă€r riktigt ovĂ€der. Regn o stormvarning stĂ€ller jag mig vid havet o njuter. Älskar nĂ€r man knappt ser framför sig. Tror vi Ă€r lite udda ;)

..

[PeterTM]
0

God eftermiddag đŸ™‚

HÀr har varit grÄvÀder idag, men jag ser fram emot resten av september för det ska visst bli bÀttre vÀder framöver. Jag har en del att ta itu med som krÀver barhÀnt utomhusarbete.

Jag Àr inte alls morgonpigg lÀngre, men jag var det före njursjukdomen. DÄ kunde jag gÄ ut 03 bara för att lyssna och titta pÄ ostörd natur. Nu vaknar jag sÀllan före 7 om jag fÄr sova, men dagar som idag nÀr jag ska ivÀg till dialys, mÄste jag upp strax efter 4.

Det dÀr med vÀder Àr ju alltid direkt avhÀngigt vad man ska göra ute. Jobba med elektriska maskiner i regn Àr ingen höjder. Inte heller att syssla med sÄnt som krÀver bara fingrar om det Àr riktigt kallt.

[vandringen]
0

# 13 Ha ha ha nĂ€ jag tror inte vi Ă€r sĂ„ udda men vi Ă€r livsnjutare som kan njuta av vĂ€der och vind. Önskar jag hade haft havet nĂ€ra mig men jag fĂ„r nöja mig med lilla Siljan đŸ˜Šoch visst kan Siljan storma men inte som havet och för tvĂ„ veckor sedan var jag ner till havet i Södra Sverige och fick kisa lite för det friskade pĂ„ rĂ€tt bra đŸ˜‚

Livet Ă€r underbart om Ă€n hela havet stormar  đŸ˜ŽsĂ„ Ă€r livet fantastiskt  att ta tillvara pĂ„ med kĂ€rlek â€ïž