Godmorgon tisdag 1 augusti
Godmorgon på er denna första augusti.
Vart tog juni och juli vägen?
Här är halvmulet och 17 grader.
Inatt har Moritz väckt mig tre gånger. Han var alldeles stollig i går kväll också. Han sprang som en besatt och sladdade på golven och Lakritz såg så där "förvånad" ut om man kan säga så om katter😉 Han försökte hänga på så gott det gick men var inte lika snabb.
/Maria
Jadu.. Juni & juli bara försvann- det tycker jag med. Härligt med pigga katter.
Jag saknar min Siggepisse men saknar inte huset. Sigge fick ett nytt boende som till o med blev bättre än vad jag kunde erbjuda - så han e ute på landet med åkrar och granskog - känns bra fast jag saknar honom enormt.
Huset har jag inte saknat ett dugg- så många måsten som bara är borta 🙂 Så latmasken vann väl till slut. Nåväl.
Detta är min andra semesterdag och det är blå himmel med tussiga moln, vädergudarna spådde uppehåll idag så det blir nog en promenad och ikväll ska jag o kompisar gå ut på krogen - 40+ med 70 - 90'tals musik - det ska bli superkul! ☀️
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
#1 Så fin han är🙂
/Maria
Idag ska vi gå på bio. Jag har längtat efter denna uppföljaren.🙂
Pirates of the Caribbean - Salazar's revenge.
/Maria
God förmiddag 🙂
Vaknade av att Caesar la sig på vänsterarmen med huvud och framtassar på min bröstkorg, han sov så i gott och väl en halvtimme, så jag låg kvar och spekulerade i ditt och datt tills han vaknade.
Idag ska jag vara "postmaster". jag har sålt iväg en massa grejer, mest jaktrelaterat, för att få ihop några kronor att minska mitt underskott på Volvokrediten. Blev ju tvungen att köpa nya vinterdäck i höstas och nya sommardäck i våras, så jag hamnade rejält "bakom" ekonomiskt sett.
Får iväg grejer för 3500 kr idag, så en bra bit på vägen 😎 Frugan och barnen var och såg den senaste Pirates-filmen, men de var inte imponerade. Jag tror att man nöter sönder karaktären genom att göra så många filmer, det hade räckt med en uppföljare.
#4 Ja uppföljare brukar ju i regel bli sämre och sämre men jag bara måste se denna på bio då jag sett de andra också🙂
/Maria
Känner mig lite chockad just nu. En av mina skyttekompisar råkade ut för en allvarlig olycka i lördags, bruten nacke. Det ser illa ut …
#6 Oj då. Det var illa.
/Maria
Nu har vi sett filmen och jag tycker den var ganska bra. Bäst var att den knöt ihop hela serien om fem och det blev ett så att säga avslut.
Jag tycker del tre "vid världens ände" är den sämsta.
Sedan tycker jag Javier Bardem är så himla bra som Salazar. Denne vackre man har en förmåga att spela obehagliga karaktärer på film. Han är t.ex vidrig i "No country for old men"
/Maria