Godmorgon onsdag 14 juni
Godmorgon på er från ett Göteborg i sol.
Det är 12 grader och jag ska snart ge mig iväg till jobbet.
/Maria
Här är 11,4 och väldigt grått och dimmigt. Svårt att säga vad det skall bli för väder när dimmolnen lättar, vilket jag antar att de kommer att göra.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Mårning. Munkedal - blåvitstrimmig himmel. fågelkvitter, ljummet. Latar mig några timmar tills det är dags att börja jobba vid lunchtid. Tvättmaskinen startad och kaffet på gång. Dags att kolla dagens nyhetsflöde och mjukstarta dagen. Sen en promenad och sen vinka tåg - en bra dag alltså. ☀️
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Såg att det pågår en fruktansvärd brand i London i ett 27-våningshus. Vilken mardröm. Det går inte ens att föreställa sig….
/Maria
#3 - fruktansvärt!
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
God morgon! Blå himmel! Underbart! Verkar som vädret blir lite bättre nu. Det vore ju inte helt fel då vi ska byta taket på uteplatsen. Vi väntar på bättre väder för det. Kanske vi kan fixa detta i helgen.
Såg om branden….fruktansvärt!
Godmorgon! Här ser det ut att bli en härlig dag! Den riktig försommardag. Ikväll är det årets personalfest på jobbet. Vi är många och det brukar komma cesars 300 - 400 stycken. Der blir mingel, mat och lite underhållning. Der blir det disco, något vi ser fram emot. Vi kollegor släpper verkligen loss och dansar med varandra.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#3 å så fruktansvärt med brand!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag har precis kommit hem från jobbet och besök hos sjukgymnast. Eftersom jag ska till en ortoped nästa vecka så var jag lite osäker på vad besöket idag skulle innebära.
Jag har i alla fall fått akupunktur och en massa avslappningsövningar, framförallt för ansikte/käke. Jag är ju ganska obekväm med kroppskontakt men här var det "ord och inga visor" Blev t.om undersökt i munnen med gummihandskar för att kolla bettmuskulaturen.😃
Jag fick vila en stund med akupunkturnålar i ansikte och huvud och jag har så svårt att hålla mig för skratt. Kanske nervositet…jag vet inte men jag kände mig som en igelkott.
Jag ska tillbaka efter att ortopeden sagt sitt.
/Maria
God eftermiddag 🙂
Jag kom nyligen hem från dialysen, soligt och fint idag, hoppas det håller i sig till i morgon. Frugan och ungarna har fått upp partytältet över mitt arbetsbord idag, så att jag kan jobba där även om det regnar. Igår fick jag hem nya proteser och än så länge, ta i trä, verkar de funka. Tog en liten "fälttestspromenad" med nya påkar över till grannen för att prata med dem om fibergrävningen, så nu är saken löst.
#9 Det vore inte en dag för sent när det gäller dina proteser. Hoppas verkligen det funkar denna gången.
/Maria