Godmorgon tisdag 11 april
Godmorgon på er.
Nu på morgonen ska jag iväg och vara testpatient på neurologen för blivande läkare igen som gör "praktiska prov"
Jag tycker så synd om dem. De är så nervösa men brukar vara himla duktiga.
/Maria
Gomorron ! 🙂 Här skiner solen så vackert !!
Inte så många grader på morgonen, 3 .
Idag ska jag ta hand om pappa min. Kram 🤗
HH 🙂
Godmorgon! Maria, Vad är det för praktiska prov de gör, studenterna?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
God förmiddag!
Det var rått ute och började snöa rejält här tidigt på morgonen, men nu så har allt lugnat ner sig och solen tittar fram.
Idag blir det lite handling på ICA..sen får jag se..
#0. OJ så intressant det låter. Tycker man får chans att själv lära sig en del när det finns en handledare som instruerar och stöder de nya. Snyggt av dig att bjuda på dig själv i detta. När jag var ung och jobbade i akutsjukvården hade vi ibland tandläkarkandidater som praktiserade hos oss. Eftersom jag aldrig varit "spruträdd" lånade jag ut mina armar för dem att träna sig ta venprov. Tyckte det var roligt. Ha en bra dag alla !
"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.
#4 Jag bjuder egentligen inte på så mycket, jag får t.om betalt😉
Nu var det i alla fall gjort och de var lika duktiga denna gången.
De har en timme på sig och då ska de ta anamnesen och göra neurologisk status med alla de tester som ingår och därefter resonera sig fram till vad det hela kan handla om.
/Maria
3,7 grader, solgass, blåsigt, och i natt är månadens fullmåneperiod äntligen över…
#5 du är alltså en proffspatient med ett uppdrag!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#7 Haha, ja så kan man kanske säga😉
/Maria
God eftermiddag 🙂
Här är mulet, blåsigt och 7 grader. Sovit länge idag, förkylningen vill inte släppa. Gör inget särskilt, lite småpill med ditt och datt bara.
Agge, jag glömde svara på din fråga om vad det är för praktiska prov. Jag kommer inte ihåg var i utbildningen dessa är🤫
/Maria