Godmorgon måndag 10 april
Godmorgon på er.
Här åskar det och det och precis nu kommer stora tunga droppar på taket i uterummet. Ganska öronbedövande.
/Maria
God morgon 🙂
Mulet, 7 grader, det har utlovats regn här odag. Nu ska jag gå ut och försöka skrämma bort kajor. De har lyckats böja undan nätet på skorstenen och byggt bo 2 meter ner i pipan. Sotare kommer imorgon för att fixa.
Jag tror jag ska släcka ner datorn för det blixtrar ordentligt och nu fullkomligt öser regnet ner.
/Maria
Jag är på jobbet nu och vi klarade oss från det värsta skyfallet. Det är i alla fall grått och tungt ute.
Hoppas ni får en fin måndag.
/Maria
Åskan kom häråt en sväng också och dundrade, det kom också en hagelskur precis när det började men det gick över i regn. Nu ser det ut som om det har slutat att regna och jag skall krypa ner i sängen. 😴
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Regnet vräker ner här. Här har vi vattenbrist så det är bara att se glad ut.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
5 grader, blåsigt, mulet och regnvåt asfalt här nu. Inte direkt mitt favoritväder…
God morgon. Regnet kom till oss under natten. Lite grått och kyligt men regnet är välkommet. Särskilt efter gårdagens trädgårdsjobb.
"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.
God förmiddag!
Regnet öste ner när jag vaknade, men det slutade precis när jag skulle ta ut hundarna tack o lov 🙂 Barnen har påsklov den här veckan så jag jobbar hemifrån på fm och är ledig i eftermiddag. Samma sak på torsdag. Imorgon får de vara själva hemma och på onsdag ska minstingen (12 år) vara hos morfar hela dagen. Han brukar alltid vilja vara med morfar en av dagarna på de veckolånga loven. På sommarlovet blir det oftast också 1 dag/v under de veckor varken jag eller min man är lediga.
På långfredagen ska vi ha påsklunch härhemma med min närmaste släkt så jag ska väl knåpa ihop en inköpslista idag tänkte jag 🙂
Godmorgon 🙂
Här har det med regnat , , men har inte hört något 😴 måste ha sovit som en stock. Nu regnar det visst lite , , blir en Grå dag idag.Går en sväng o hälsar på pappa min. Inget jobb idag. 🙂
Jobbet jag fick va ett sjukvikariat , så dem ringer in mig, det är 3 dagis , privat regi , o jag hoppar in på alla 3. + att jag sökt massor med andra jobb.
Ha en fin Måndag!! Kram 🌺
HH 🙂
#1. Rackarns Kajor! Men man har ju alltid hört att kråkfåglar är klipska. Du får trösta dig med den vackra Rödhaken.
"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.
Hemma efter dagens race i godisträsket. Det var rejält tomt efter helgen. Folk är ju helt tokiga…
Det verkar som det regnar/regnat överallt utom här på ostkusten. Inte en droppe. Det har varit solsken fram tills nu när det mulnat på. Det blåser rejält också.