Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 517 ggr
Maria
1

Godmorgon söndag 12 mars

Godmorgon på er.

Har just kollat tidningar på nätet och sett att någon Robin vann melodifestivalen med en Dressmanreklam😃

Var det rätt låt tycker ni?

Jag ska lyssna på den på nätet senare.

/Maria

Magi-cat
0

Godmorgon! 🙂

Sedvanligt rabalder i tidningarna efter Mello, ser jag.😃

Ha en skön vårsöndag!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

JMW
0

Godmorgon! En rejält kylig natt, -8 grader. Nu bara -2 men riktigt skön var morgonpromenaden. Hörde skogsduva i skogsbrynet. Igår hörde jag tofsvipan och tranor. Nu är nog våren ganska nära.

Jag höll ju inte på vinnaren men tyckte nog att den låten var bra så jag kan nog tycka att det var (nästan) rätt låt som vann.

Sjuttan
0

Morrn! Varit ute hos fåren, mulet här idag och vindstilla. Skönt. En vän tittar in på besök ikväll, trevligt.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Maria
0

Jag ska strax koka ärtsoppa. Jag kom ihåg i sista stund i går kväll att lägga ärtorna i blött haha.

Till efterrätt blir det risgrynspudding.

Gammaldags mat?😃

/Maria

aggeelin
0

Godmorgon!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

citytjejen
0

Solen skiner och jag t åt att det kommit upp små, små gröna blad från krukorna där jag sått basilika, chili och timjan!
Idag ska vi ut och promenera och även ta en liten shoppingrunda och köpa en lampa och förhoppningsvis hitta en gympasko till mig på outlet. Och så behöver jag köpa mjällschampo ty det snöar lite lätt från mitt huvud 😂

/Christina

Maria
0

#6 Får jag välja hade jag nog valt snö i huvudet framför ute😉

Läste precis att idag är det 25 år sedan den hemska spårvagnsolyckan i Göteborg där 13 människor dog😕 Tänk att det är så längesedan.

Jag minns att min pappa var ute och körde bil då och han mötte den skenande vagnen på Aschebergsgatan. Hans tanke då var att "spårvagnarna framförs livsfarligt" Senare fick han ju veta vad som hänt.

/Maria

[PeterTM]
1

God eftermiddag 🙂

Vädret verkar inte riktigt kunna bestämma sig idag, om det ska var mulet eller inte, men det är 7 plusgrader i alla fall. Många av mina kompisar, även ett par stycken från Uppsala, har redan hittat huggormar. Jag är avundsjuk på dem för här är det mycket snö över vintervistet här bakom tomten ännu, så det lär dröja innan jag får se någon.

Min kompis som varit på terrariemässan i Hamm, Tyskland under lördagen och skulle hämta upp mina två nya slingersvansar från Kalifornien hörde av sig nu på förmiddagen. Hon berättade att allt hade gått bra och nu är de på väg med en annan kompis till Uppsala så jag får dem levererade i morgon. Det är fantastiskt att ha så många hjälpsamma vänner 👍