Tiden går så fort
Tiden går fort och den tycks accelerera😃
Jag hade i många år en framtidshållpunkt och det var millenieskiftet. Jag skulle vara 38 år då och det kändes som en evighet dit men nu är det redan 17 år sedan.
Upplever ni också att tiden går fort?
/Maria
Jag vet, det är nästan lite skrämmande. Nu för tiden tycker unga människor att tiden går fort.
Jag frågade gubben häromdagen om han kom ihåg hur länge sedan det var sedan diskoteksbranden i Göteborg. 'Tja' sade han, 'det var väl året innan vi flyttade in i denna lägenhet alltså 2008' 'Nej' sade jag 'det var 1998' 'j_ _lar!!' sade han 'var det så länge sedan!'
Håller med dig full ut…….. tycker tiden skenar iväg
Jag känner mig fortfarande ganska nyinflyttad där vi bor nu men inser att vi redan bott här i 11 år😮
/Maria
Jag tänkte nyss - om min äldsta dotter är nu 36 hur gammal är jag då. Jösses! Usch! Jag är samma tjej som jag alltid har varit även om förpackningen är numera lite sliten. 😂
Insåg hur fort tiden gått då igår gammelmormor skulle ha fyllt 103. Hon dog när hon var 84. Så det var i samband med diskoteksbranden i Göteborg. Och jag själv ska fylla 31 och känner att tiden kan väl stanna lite. Och katterna börjar bli gammal också. Yngsta fyller 6. Och äldsta 11. Nu hoppas jag att jag har många år kvar med alla djur. En av mina kollegor känner verkligen ångest för att tiden gått. Han är nämligen 32 år äldre än mig. (Som min mamma gammal) Och när han var i min ålder så var jag nyfödd. Jösses. Jag ser det framför mig hur det blir för mig ca 2050. Då jag ska avveckla mig från arbetet om allt går som jag vill. 😂 Men hade gärna stannat tiden lite ett tag.

Memento mori

Medarbetare för Julen