Godmorgon fredag 6 januari
Godmorgon! Nu är det lördag!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Hos mig är det fredag! Kanske dags för agge att nanna kudden!🤦♂️
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Godmorgon på er.
Här är det också fredag men känns som en lördag.
Det är 10 grader kallt ute och här i Göteborg brukar det kännas kan jag lova.😉
/Maria
Nu har vi precis tänt en brasa. Det känns lyxigt. Det är ju andra vintern vi har en braskamin så det känns fortfarande nytt.
Vi eldade i går kväll och vårt lilla hus på 85 kvadrat, enplans, blir snabbt uppvärmt men det blir snabbt kallt också😉
/Maria
Gomorron ! 🙂
Här är det -18 grader , , inte så kul o gå ut . Men det ska jag göra sen, , till Loppis vid 11.30 tiden ungefär, , 🙂
Önskar er alla en mysig dag !!
Kram // 🙂
HH 🙂
Morrn morrn! Vaknade och såg -22 på termometern. Förklarar varför det är så kallt inne. Full fräs i vedspisen nu så det kommer så sakteliga stiga från 13 grader och uppåt. Vedspis är bra men när man slutar elda så kallnar den relativt fort.
Vi skulle lyxa lite så jag ställde värmepumpen på timer till klockan sju. Gjorde ingen nytta för den är gammal och orkar inte med så här låga utetemperaturer.
Godförmiddag! -23 hade vi halv åtta imorse, lite i svalaste laget kanske men det ska bli varmare under dagen. Idag blir det kalas hos en släkting på eftermiddagen och innan det ska jag mest vara inne och elda tror jag bestämt !
God morgon! -15 här i Nybro o solen skiner. Det här är varför jag älskar Sverige! Hellre detta än 35+ som i mitt hemland
#7 Oj då, jag tar hellre värmen. Alla dar i veckan. Gillar INTE den här kylan.
#8 Man kan varken virka, sy eller sticka i den klibbiga hettan hemma o så när man har tagit av sig alla kläderna får man sitta framför en fläkt. Här kan man bylta på sig när det är kallt 👍
Sommaren 1974 var jag på stranden i Melbourne o det var 43+.
#9 Man kan väl köra AC inne när det är som värst. Det gör jag här ibland när sommaren blir supervarm.
Vi är olika, som tur är. Jag gillar inte vintern. Kallt, mörkt, halt och allmänt jobbigt. Jag biter ihop nu och väntar på att januari ska ta slut. Jag bara avskyr januari. Värsta månaden på hela året. Sen kommer det att kännas bättre. 🥵
#10 Jag tål inte AC måste alltid ha en tröja/tunn jacka med mig som jag tar på när jag går in i butikerna.
I slutet av jan planterar jag om och samtidigt beskär jag. Man missar en del av pellisarnas blomning men det är bättre tycker jag att göra det tidigt än när de har blommat för fullt. Snart, snart!!!!
God eftermiddag 🙂
Just hemkommen från dialysen, får ingen behandling i morgon, så detta var veckans sista, brist på personal. Här var -22 igår kväll och -20 när jag gick upp, men nu är det bara -9. I morgon skulle det visst bli 0 grader. Det gillar jag inte eftersom de säkert kör fram de förhatliga saltbilarna då, trots att det skulle bli kallare igen på söndag och då fryser vägarna med saltblasket och blir mycket farligare än före saltningen. Jag tycker att vägsaltet ska förbjudas.
Det där med att gilla eller inte gilla vinter är en alltid lika omtvistad fråga. Jag gillar årstiderna, allihop och även vintern, men jag vill att det ska vara vinter på riktigt utan plusgrader förrän fram i mars. Jag har i hela mitt liv undrat över hur det kan vara så att så många infödda svenskar hellre vill bo i Spanien. Jag tror inte att någon skulle uppskatta våren, sommaren och ljuset i närheten så mycket som vi gör nu när de kommer, om vi hade sommar året runt.
För min egen personliga del är allt över 23° i skuggan en ren plåga eftersom det inte går att jobba med något då, dels för att värmen gör mig slö och orkeslös och dels för att jag svettas så ögonen svider och jag måste byta kläder flera gånger per dag. 😉