Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 427 ggr
Maria
0

Godmorgon Nyårsafton 16/17

Godmorgon på er alla.

Idag gick jag i alla fall upp halv åtta😉

Vi ska iväg och handla snart och är vädret klart i eftermiddag så ska vi kolla på GP:s årliga fyrverkerier.

Min man var och tittade själv förra nyårsaftonen då jag var inlagd på Sahlgrenska så i år är det skönt att fira hemma.

/Maria

[Leifsdotra]
0

Godmorgon! Idag blir det städning och förberedelser inför kvällen då våra kompisar kommer och firar nyår med oss. Jag ska göra pannacotta med tärnad frukt till dessert. Till förrätt blir det en liten sallad med bl a rökt lamm och granatäpple. Huvudrätt älgbiff med potatisgratäng och rödvinssås. Äter ni nåt extra gott ikväll?

Maria
0

#1 Det låter jättegott.

Vi gör inget särskilt ikväll.

Det är bara jag och min man och vi ska äta tork i ugnen med bacon på bland annat.

/Maria

flisan708
0

God förmiddag!! 8 grader varmt ute. Börjat dagen med tvättstuga, fullt hela helgen trots storhelg. Bokade för en vecka sedan. Blir lugnt för min del idag, skönt med ledig helg. Önskar er alla ett riktigt gott nytt år!!!

Maria
0

#3 Tack det samma.

Det var så skönt att handla tidigt idag. Nästan inga människor i affären eller på parkeringen😉

/Maria

Maria
0

Jag håller på att koka svärdfisk till katterna.

Jag och min man får hålla till godo med torsken😃

Vi skiter i fyrverkerierna för min man börjar bli rejält förkyld och det är alldeles grått ute så risken är att man inte ser så mycket.

/Maria

aggeelin
0

God eftermiddag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Totum
1

Gott slut och Gott Nytt År 🔔🎉✨🌟💫

Tarotstollan
1

Varit bortbjuden hela dagen och skall strax ge mig iväg till 3:dje stället!
Tur att man inte behöver svälta en sådan här dag…….raaaaap!😉🤫
God Nytt År på er!🥳🌛

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[PeterTM]
0

Huset fullt, sällskapsspel till 01.30, mycket trevligt och fantastisk mat. 🙂

Förrätt grön ärtsoppa med klick av creme fraiche och pepparrot tillsammans med en kvarts hummer. Huvudrätt oxfilé med baconkrans, potatismos spetsad med parmesan och citron och sallad bestående av körsbärstomater och haricot verts. Dessert chokladpajdegsform med god smörja i och en skiva physalis och sharon med vispgrädde till 🙂

Maria
1

#9 Det låter ljuvligt.

/Maria

[PeterTM]
1

#10 Det var det absolut 😃