Godmorgon söndag 18 december
Godmorgon! Nu är det 4e advent!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
God morgon!✨
Ja, tiden går fort, alldeles för fort, för jag hinner inte med!🥵
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Mårning. har nu flyttat, ledbruten i hela kroppen. 🙂 men är jättenöjd med nya lägenheten. Den är gammal och sliten, jag har nog aldrig sett så många plugghål i väggarna någonsin, men atmosfären är underbar. Känslan av att vara "hemma" är genuin. 4 vänner hjälpte mig att kånka möbler och själv ska jag fortsätta köra lådor och påsar i några dagar till. Drar ner på tempot eftersom jag har 3 veckor semester. Bor nu ute på landet och har hästhagar runt husknuten, vilken lycka för en gammal hästtjej ❤️🙂
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Godmorgon på er alla.
#2 Så härligt det låter. Jag håller med o att det inte spelar någon roll om det är lite slitet bara man trivs.
/Maria
Morrn morrn!
Sitter här och njuter av min "gran" och söndagsstillheten. Så mysigt att vara ensam en stund på morgonen men en mugg kaffe och massa ljus. Snö ute hade varit pricken på i:et.
Nu har min man startat "monstermaskinen" så lille Lakritz har gått upp i rök😃 Han är så rädd för dammsugaren.
Första gången vi dammsög när han hade kommit till oss så var han puts väck och vi letade och letade och jag blev riktigt orolig.
Då hade han gömt sig i en ful golvvas vi har i ena hörnet av sovrummet. Jag fick lysa ner i vasen med lampa och såg då två gula förskräckta ögon.
/Maria
Tur man har påminnelse på telefonen.
Fick nyss ett pling på att jag ska vara hos neurologen i morgon med min arm
Det ska bli spännande för då får jag svar på EMG-undersökningen.
Den är ju fortfarande långtifrån OK.
/Maria
God eftermiddag!
Sitter och försöker hålla mig vaken här medan min sambo fixar med middagen. Jobb igår, så rätt trött idag (jobbar ju dygnspass), speciellt med tanke på att jag måste vänta 2 timmar på min buss hem på helgerna. Var iaf in på Coop Forum och hittade en ny grantopp! Och lite annat smått och gott. :) Annars har jag bara läst och tagit det lugnt sen jag kom hem vid lunch.
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
#6 Är det någon slags festival/marknad?
\m/
#5. Stackars Lakritz! 😕Mina är också rädda men de nöjer sig oftast med att bara springa in i ett annat rum. Någon gång hoppar den äldste upp i hyllorna i klädkammaren.
#9 Musikhjälpen är en rikstäckande insamling Radiohjälpen tillsammans med Sveriges Radio. Sänds i år för nionde året. I år samlas pengar för ändamålet "barn ikrig har rätt att gå i skolan". I år är Musikhjälpen förlagt till Örebro. Har samlat in över 30 miljoner kronor.
God afton 🙂
Tagit det lugnt idag, vi tog en promenad hela familjen. Jag har inte gått någon längre sträcka sedan i mitten av juli när mina extrema smärtproblem i handen dök upp, så jag orkade inte så långt, ungefär en km bara. Tänker att jag ska gå en promenad varje ledig dag och öka på med 200 m varje gång så att jag återfår styrkan och orken inför nästa sommar.
Tog en bild på den häftiga solnedgången idag.
Så vacker solnedgång Peter!
#12. Vilken vacker bild!❤️
#11 Ah, en insamlingsgala alltså?
\m/
#15 nja inte gala. Sändning pågår 144 timmar dygnet runt. Sänds i P3 och svtplay dygnet runt och detta var 9 året. Du får följa musikhjälpen nästa år!
#16 Lär jag nog inte göra, vi har ingen tv och lär nog inte ha då heller. Men har det någon koppling till musik med tanke på namnet? Det var ju insamlingsprogram till barn?
\m/
#17 Musikhjälpen har allt att göra med musik, även om det är ganska mycket babbel också. 🙂 Musiken kommer både i form av att de spelar skivor och bjuder in artister, programmet sänds i Radio likväl som i TV och sändningarna brukar pågå hela dagen.
Man sätter upp en studio (glasbur) på torget i en stad, så att folk kan komma och se artisterna och programledarna "live". Torget brukar vara späckat med folk hela dagarna. I år höll de till i Örebro, förra året i Linköping. Jag är förundrad över hur du lyckats missa detta i 9 år, jag tycker själv att det är helt omöjligt att komma undan 😉
Mina katter är heltokiga idag. De springer och brottas så att tofsarna ryker. Kanske är det doften av skinkan😉
Jag har öppet ut till trädgården men de föredrar att rejsa härinne. De flyger mellan diskbänk och köksön.
Tur att hälsovårdsnämnden inte är på besök😃
/Maria
#19 Det här är söndagstråden Maria 😉
#20 Haha, ja där ser man😃
/Maria
#18 Om man varken lyssnar på tv eller radio så är det nog inte så konstigt. :P Har noll koll på vad som går på tv och vad som sänds i radio, och det är ingen som berättat om det för mig heller, så helt konstigt är det inte att jag missat det, även om det gått i nio år. Jag visste inte vem Lady Gaga var förrän ett par år efter att hon slagit igenom (men så lyssnar jag ju inte heller på populärmusik heller). 😛
Men stort tack för beskrivning och förklaring! 😃
\m/