Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 565 ggr
Maria
0

Överraskningar i maten

Man läser ibland i tidningarna om folk som hittar diverse saker i mat som inte ska vara där. Nyss läste jag om en som hittat småkryp i ett grötrispaket.

Det är ju inte så trevligt men kanske inte så uppseendeväckande att jag hade ringt Aftonbladet ändå tycker jag😃

Det finns ju värre saker att hitta som faktiskt kan göra skada som glas eller liknande.

Har ni stött på något i maten som inte ska vara där?

/Maria

[PeterTM]
0

Sand och/eller grus har jag ibland fått i både bröd och exempelvis russin.

Tarotstollan
0

Jag har hittat en vit liten sten i två olika ris påsar. Båda fick jag i munnen men hade sådan tur att jag bet inte ned när jag kände det hårda i munnen, utan jag spottade ut det.

Mormor hittade en vit knapp en gång i en barkis, det hängde trådar och en del av bagarrocken med!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

aggeelin
0

Jag bett i en sten, stor som en jordnöt i en glass med jordnötter i. Jag klarade tänderna!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Tyst
0

Glas i en laxfilé. Som tur var blev det bara ett minimalt skrapsår på insidan av kinden. Glasbiten var stor som min lillfingernagel ungefär, kändes extremt olustigt att hitta den och vi som åt laxfilé runt bordet den dagen beställde istället pizza.

Tyst
0

En till -  En halv vicks blå i en lussekatt… 
Jag har nog otur med min mat.

tlover
0

Sten hittar jag ofta, ofta bland ärtor/linser/bönor men även i ett te en gång (den var stor som en stenkula lite drygt). Insekter i ris, Plastliknande bitar (i vad minns jag inte) och liknande.

Min svåger har hittat ett hårstrå i ett äpple en gång också

l'm back

Tant Grön
0

En geting i en barkis

[PeterTM]
2

För herrans massa år sedan jobbade jag på vad som då hette Vårby bryggeri. På den tiden fanns helt andra förpackningar och flaskor för öl och läsk än vad det gör idag. Läsk av olika slag, tappades endera i 33 cl-, 60 cl-, eller 100 cl-flaskor (1 liter) av glas, de två senare med skruvkork, 33-orna med dragkapsyl.

Under några få år under första halvan av 70-talet, fanns en kolsyrad måltidsdryck som i någon mån liknade en blandning mellan must och cola och den tappades i 60-centilitersflaskor med skruvkork. När de där flaskorna kom i retur, var det ibland döda möss i dem. Mössen ville åt den sötaktiga bottensatsen, kröp ner i flaskan och kom sen inte ut.

Returflaskorna gick igenom den stora diskmaskinen, lika stor som en liten tvårumslägenhet och med lut som diskmedel, därefter satt två avsynare för att slutkolla flaskorna innan de tappades på nytt. Flaskorna var i mörkgrönt glas, så det kunde vara svårt att se in i dem och det hände en eller två gången medan jag jobbade där, att någon fått hem en flaska måltidsdricka med en död mus i. Någon hade dessutom druckit av flaskan innan musen upptäcktes.

Det rådde oerhört stort rabalder om detta i pressen då och det betalades ut rätt stora skadestånd till dem som drabbats. Jag tror att detta var den avgörande förklaringen till varför drickan blev så kortlivad.

citytjejen
0

Ett långt brösthår (ja jag tyckte att det var just ett sådant haha) i en fryst pytt en gång för ca 20 år sen. Skickade in fyndet till tillverkaren och fick värdekuponger som plåster på såren. Dock tillagade jag och åt upp pytten efter att ha avlägsnat hårstråt 😃

/Christina