Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 410 ggr
aggeelin
2

Nu är det dags igen ...

… för vintertid och det är alltid skönt med den extra timmen på söndagen.

Nu har jag läst att många tycker att det borde ställas om till sommartid hela tiden.  För min del undrar jag om de har tänkt på hur mörkt det då blir på förmiddagen under den mörkaste vintern? Här är det mörkt till ca 8.30 under den mörkaste tiden, är det mulet så ljusnar det först vid nio. Det skulle då vara mörkt till framåt tio om det blev sommartid året om. För min del känns det som att det blir fel.

I vårt land är vi mer vana med att det blir mörkt framåt eftermiddagen.

Hur tycker du?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

JMW
0

Jag skulle nog hellre ha sommartid istället för normaltid. Morgonen är iofs inte rolig när det är mörkt längre men hellre det och det är ljust lite längre på em.

Aleya
3

Äntligen så blir det rätt tid säger jag.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Maria
1

Jag vet inte vad jag tycker haha.😃

Enklast hade ju varit om vi hade samma tid året om. Numera så har ju i alla fall de flesta någon klocka som ställer om sig automatiskt.

I början så har jag för mig att tidsändringen skedde natten mellan söndag och måndag och då var det oftast värre.

/Maria

TjockaBerta
1

Jag är lika glad över den extra ljusa timmen som sommartiden för med sig som för normaltidens ljusare morgon.

>>>Malum domesticum<<<

[Rhonda]
2

Jag bryr mig inte så mycket. Det är som det är. 

Kom en timme för tidigt för jobbet på ålderdomshemmet 2002. Vad gör du här sade dem. Du har glömt ändra klockan eller hur?  😂

Jag hade bara 2 kvarter till jobbet. Satt i dagrummet drack kaffe o läste tidningen.

Maria
1

#5 Haha, det skulle kunnat vara jag😃

/Maria

citytjejen
1

Jag bryr mig inte om vi borde skippa sommartid eller ej. Dock gläds jag åt den extra timme som jag kan ägna åt att sova i morgon 😃

/Christina

[Rhonda]
0

#6 😂

aggeelin
1

Visst är det skönt med den extra timmen! Värre är det när den försvinner på våren!

[PeterTM]
0

#0 Jag tycker att man ska lägga ner hela tidsomställningen och anpassa sig efter den tid som är. Vill man utnyttja den ljusa tiden på sommaren bättre är det väl bara att bestämma lokalt att man börjar en eller två timmar tidigare på jobbet.

Jag läste att det ligger 13 motioner till riksdagen om att behålla sommartiden året om, men jag tycker att det är bättre att ha normaltid året om. Någon förändring tror jag dock inte på eftersom hela EU har gemensam sommartid.

Tarotstollan
0

Hellre normaltid/vintertid hela tiden än sommartid hela tiden. Om det nu är ett måste så hade varit bättre om vi i Norden hade sommartid Maj-Augusti och sen normaltid resten av året men det går ju inte eftersom det då inte matchar med Europa!😕😡

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

aggeelin
0

Normaltid- tack! Det vill vi ha!