Godmorgon onsdag 19 oktober
Godmorgon på er! Dagen ljusnar därute!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Godmorgon!
Ja det ljusnar, ett fantastiskt ljus ute nu. Häftigt med alla höstgula/röda träd.
Här är det inte ljust ännu och blir nog inte ljusare än såhär, det småregnar och blåser lite. Själv har jag lite svårt för höstfärger, jag är mycket känslig för påverkan av färger. Höstfärger ger mig dissonanskänslor på något vis, känns inte bra i kroppen. På ett sätt kan jag tycka att de är vackra men på ett annat så inte. Jag är mer för klara starka färger.
Godmorgon på er.
Jag är hemma från jobbet idag också.
Det här med färger är svårt. Jag tycker höstfärger är himla fina när man pratar om kläder.
Själv fick jag någon slags aversion mot blått när vi köpte vårt hus och allt var blått kändes det som.
Jag har förmodligen skrivit detta tidigare men bl.a. sovrummet var ilsket blått. Även taket😃 och elementen var gulmålade.
Vi var de enda som lade bud på huset.
/Maria
#3 Blått rum med gula element! 😮
#4 Jag tror vi sov där i tre veckor innan det var dags att börja med sovrummet.😃
Köket hade greklandsblå köksluckor och det hade ju varit OK om inte stommen och väggar hade varit aprikosfärgade🤮
/Maria
God middag! 🙂
Maria, jisses vilka färger ni hade i huset 😮
/Désirée
Låter som tidigare ägare var färgblinda. 😂
Ja, det var förskräckligt överallt. Man hade målat alla element och eldosor också.
Fast det hela blev så hjärtligt då säljarna var så trevliga och tyckte de hade det så fint.
Vi fick ett bra pris. Vi var som sagt de enda som hade lagt ett bud och att måla är ju inte hela värden😉
/Maria
Huvudsaken är att man trivs själv med färgerna!😉 I min första lägenhet var det mest mörka tapeter i brunt och tapeter i brunt och orange mönster. Dessutom var det vävtapeter som min katt älskade att klättra på!😃 Gjorde ju inget, då hela huset skulle totalrenoveras efter några år!
Jag älskar höstfärgerna, ännu bättre när solen ligger på så färgerna riktigt exploderar! Underbart!❤️
Mulet men det har varit uppehåll mest hela dagen. Har varit ute och storhandlat och det känns skönt att ha lite grejer i kyl, frys och skafferiet igen.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag har istället mycket svårt för höstfärgerna. De får mig att rysa. Jag såg på ett träd idag och kände mig "uppäten" av färgerna. Jag har svårt att ta i tyg med höstfärger, obehagskänsla. Färger är känslor för mig.