Godmorgon onsdag 21 sept
Godmorgon.
Jag ska strax iväg på ett läkarbesök.
Hoppas ni får en fin onsdag.
/Maria
Lycka till Maria!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Tack
/Maria
God eftermiddag! Mitt ena knä pajjade härom dagen, så jag får ta det lugnt, ska dock åka till badet ikväll, simma lite, bubbla och basta i ångbastun, får se om det hjälper.
/Désirée
# Oj då. Då får du krya på dig. Lite värme gör säkert gott.
Jag har precis kommit hem från en heldag i vården. Inte jobbet utan som patient.
Jag har haft sån huvudvärk ett par dagar och legat mycket och trillade ur sängen och slog i min vänsterarm ganska illa. En sådan där äcklig stöt i armbågen så att hela armen domnade.
Jag har inte brytt mig så mycket om armen eftersom huvudet varit så jobbigt men idag var jag iväg till husläkaren som skickade mig till akuten. Jag har träffat neurolog och röntgat skallen men inget tyder på någon propp utan mer otur.
Fingrarna är så domnade att jag har svårt att skriva i vanlig takt. typiskt så är det höger arm också.
/Maria
Maria, fy vad jobbigt för dig! Krya på dig! 🌺
/Désirée
Har du lyckats att "klämma in" en nerv Maria? Typ Ulnaris eller så?
Ja ulnarisnerven förmodligen som fick sig en himla smäll samtidigt som jag legat länge på den domnade armen i sängen. Hade sån huvudvärk att jag inte brydde mig så mycket.
Jag ska få göra magnetröntgen på halsrygg och neurografi men det lär dröja med tanke på väntetider.
Det kunde varit värre. Jag kunde ju slagit mitt arma huvud😃
/Maria
Ja, det låter som en typisk inklämning. Jag har för mig att de under utbildningen :) :) :) 🥵🤐😉pratade om att det var lite typiskt för "fyllon" att somna på armen så där 🤪😂- men nu ser vi att det kan hända vem som helst.
Vilken tur att du klarade huvudet!!!
#9 Jag fick i alla fall inga frågor om alkoholvanor😃
/Maria