Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 550 ggr
Maria
1

Godmorgon lördag 17 september

Godmorgon på er.

Vaknade halv fem med en dunderhuvudvärk och illamående. Man kan tro att det var fest igår😉 men det var en lugn kväll med film och vårt nya sällskapsspel.

Jag tog medicinen jag har och somnade om. Nu är det bara lättare skallebank annars hade jag inte kunnat sitta här. Hoppas det ger sig.

Planen är annars att veckohandla och göra middag. Vad vi ska äta idag är fortfarande oklart.

Min man jobbar imorgon och då blir det pasta carbonara när han kommer hem.

/Maria

Maria
1

Det är en stor äng mellan två olika radhusområden där vi bor där det ska vara loppis idag 15.30, läste jag på Facebook.

Vi får väl knalla dit och se om vi kan fynda🙂

/Maria

aggeelin
1

Godmorgon Maria och alla andra som kommer in här! Hoppas att ditt huvud mår bättre snart Maria!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
1

Tack Agge. Nu har det släppt helt så jag känner mig normal igen haha.

/Maria

DesK
0

God kväll! Här har vi lagt om tak idag, dvs jag har servat med mat och fika. Taket var i mycket bättre skick än vad vi trodde 🙂

/Désirée

[PeterTM]
0

God kväll 🙂

Här har varit full rulle hela dagen under firandet av vår dotters 14-årsdag. Jag har invigt våra barns nioåriga kusin i den ädla konsten att skjuta blåsrör och han blev helt såld direkt. 

Vi plockade fram ett par bågskyttemål, en rävfigur och en fasan och sköt med pilar som jag fixade till lite snabbt. Emil hade lite svårt till en början att hantera mitt 120 cm långa och sömlösa aluminiumrör och han vred munkoppen fel hela tiden, men till slut fick han rätt bra kläm på det 👍

Problemet med min vänstra hand är äntligen diagnosticerat, det är ett tillstånd orsakat av att jag gått 26 år i dialys som kallas Amyloidos, utfällningar av diverse proteinfibriner som orsakar cystor på skelettet, svullnad och rodnad av huden med svår smärta. Tillståndet är kroniskt, men symtomen går att dämpa med medicin.

Jag har varit lite sänkt idag, även om jag inte kunnat visa det. Började med Oxycoitin igår (långverkande värkmedicin) och dessutom har jag fått börja med Citalopram (lyckopiller) för att två månaderes outhärdlig smärta gjort mig mycket nedstämd och ledsen. Jag ska efter en treveckorskur med antibiotika (Doxyferm) få fortsätta med den i ett helt år.

Tarotstollan
0

Jag lade mig igår vid 3 och sov till 16. 30 idag. Har varit uppe och matat djuren och så men annars har jag sovit och det kändes bara bra. Så idag mår jag bättre i kroppen men fortfarande dålig i huvudet och snorig.🤪
Så nu är det datorn, tvn och maten som har min fulla koncentration.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!