Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 391 ggr
aggeelin
0

Godmorgon tisdag 2 augusti

Godmorgon! Dags att gå upp! :)

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Rhonda]
0

morrn morrn!

Jag är uppe mellan 5 o 6. Morgonpigg som min mamma.

Ha en fin dag!

Maria
1

Godmorgon på er. Jag är ledig idag och ska mest läsa har jag tänkt😉

/Maria

Mooniq
0

Mårning. Solsken och ledig fm. Städa lite, lata mig lite och sen åka till jobbet. 🙂

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Soligajag1
1

God Morgon !!! Sovit för länge, , "urk" , , huvet känns tungt. . känner av den hemska luften ute, , måste ut o lufta mig, , 🙂 

Sedan ska jag  till stan o kolla in en lägenhet , 2 rum & kokvrå. 🙂

HH 🙂

aggeelin
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sådär! Nu är det frukost! Jag har hunnit med en hel del innan frukost också. Jag funderar nu på vår jag ska fylla dagen med. Rensa planteringen vore en bra sol att göra idag. Jag har köpt plantor som jag ska plantera också.

Soligajag1
0

Jisses vad du är duktig!! 

Jobba lugnt, , med plantorna, , 🙂 

Kram Kram 🙂🌺

HH 🙂

[PeterTM]
3

God sen kväll 🙂

Jag har varit på Bison Hill i Vigelsbo utanför Österbybruk idag med min fru och min syster. Maffiga djur, den största tjuren 1200 kg tung.

Tarotstollan
0

#7. Den ser lite malplacerad ut i den svenska naturen men ståtlig!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

aggeelin
0

Oj! Den var stor!

aggeelin
0

Blev bjuden på god paj!

[PeterTM]
2

#8 Nja, miljön de här djuren lever i överensstämmer mycket bra med den miljö de lever i där de kommer ifrån. Vi är nog alla lurade av westernfilmerna med gula prärier, men precis som de flesta andra öppna grönytor i världen, är de bara gula när gräset mognat och satt frö på sensommaren/hösten.

De här djuren skulle inte överleva i sin naturliga miljö om de inte fick alla kostinslag de behöver = massor av grönt gräs, knoppar från buskvegetation och träd, ljusa granskott på våren, bark från asp, björk och gran, samt en hel rad oika örter.

På den här bilden kan man se hur de har ätit av barken på björkarna. De böjer också ner björkar och aspar med diameter ända upp till 10-12 cm och äter av allt grönt i toppen av träden, innan de släpper upp träden igen med avätna blad. En del träd bryts av genom den här behandlingen, vilket också syns på bilden. Detta beteende överensstämmer med vad man ser i Yellowstone.

Tarotstollan
1

Ja, westernfilmerna var nog mest bara myt om de mesta, inte bara hur djuren hade det.
Ser ut som att de har det riktigt bra på detta stället!

[PeterTM]
0

#12 Javisst är det så, filmvärlden lurar människor på många sätt. Revolverduellerna till exempel, är helt och hållet skapade av Hollywood och har aldrig förekommit i verkligheten.

En annan filmfloskel som inte finns i verkligheten är tysta skjutvapen. När 007 skruvar på ljuddämparen på pistolen och avfyrar säger det bara pfjutt, men alla skyttar vet att ljuddämparen bara tar ner smällen med några decibel så att man inte ska skada hörseln, smäller gör det alltid ändå.

Tarotstollan
0

Ja men spännande var de, jag höll alltid på indianerna när det var bråk mellan dem och kavalleriet eller nybyggarna!🙂