God morgon 7 juli
God morgon på er!! Är nu i min söta lilla stuga. Det är något magiskt över stället. Vaknade tidigt för att jag är arg över gräsklipparen. Köpte grannens gamla och den funkade tre gånger. Special beställt tändstift eftersom den är gammal men inte ens det väckte den. Blir så less, för gräset behöver verkligen klippas. Det blir en tur hem och åka till en försäljare som en kollega rekommenderat. En ny gräsklippare blir en investering. Min kusin och jag ska till tippen på förmiddagen och kasta lite skräp som ska bort. Sedan vill jag sy gardiner, jag har så söta tyger som kommer bli perfekt här. Soligt och 10 grader varmt ute. Önskar er alla en bra torsdag!!
Godmorgon på er.
Vi ska iväg med sonen och hans sambo till IKEA.
Mina enda planer där är att äta en mjukglass😉
/Maria
#3 Det ser fint ut på tallriken, men om jag åt din frukost så skulle frugan få ringa begravningsbyrån direkt, på fullt allvar. 😉
Min frukost idag blev en äpplekaka på Ikea😃
/Maria
God kvälls.
Så gott på bilderna.. Blir ju hungrig.
ledig dag i morgon sen jobbar jag två dagar till. Sen blir de semester i fyra veckor. Så skönt längtar bara slappa😃
#7 Åh så skönt. Jag tycker fortfarande synd om dig med delade turer😉
/Maria
*8 Ja Maria jag jobbar delad tur på söndag Men de är helt okej.. För jag ska på semester på måndag
så gott med hembakad knäckebröd
#4 Peter, får jag fråga varför?
Maria, åh vad gott med både soppan och brödet 😍 Vilken fin man du har som bakar åt dig /er 🙂
/Désirée
#11 Javisst får du det. Jag är njursjuk och helt utan njurfunktion. Om jag åt avokado, som är det mest kaliumhaltiga livsmedlet som finns, skulle jag dö av hyperkalemi genom akut hjärtsvikt.
Kalium är livsnödvändigt, men för lite eller för mycket är mycket farligt för hjärtfunktionen. Njurarna sköter regleringen av kalium i kroppen och överskottskalium gör sig kroppen av med via urinen. Jag har ingen njurfunktion och därmed ingen urinavgång, varför jag inte kan göra mig av med överskottskalium.
Andra livsmedel som innehåller höga kaliumhalter, som jag bara kan äta ytterst lite av, är exempelvis alla baljväxter, bananer, jordgubbar, nötter, choklad och en hel del bär. Även Potatis har höga kaliumhalter, men där finns kaliumet under skalet, så skalar man potatisen försvinner det mesta av kaliumet (jag skalar alltså även färskpotatis). 🙂
#5 Här i mittre delarna av Sverige säger man "äppelkaka" 😉 😃
Tack för den nyttiga informationen, Peter, då förstår jag vad du menade tidigare. Bra att lära sig detta 🌺
/Désirée
#13 Haha, där ser man🙂
/Maria
Jag säger äpplekaga 😃
Jag har precis sett filmen "The danish girl" och den var precis så bra som jag förväntade mig.
Oerhört vacker och en fantastisk kärlekshistoria över alla gränser. Grundad på en sann historia.
Det blev många tårar….
/Maria
Den filmen vill jag se! Finns den att hyra tro?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#18 Jag vet inte men den fanns att köpa i alla fall så då borde den väl finnas som hyrfilm?
/Maria