Äntligen fredag, igen
Två lediga dagar framöver!
Vad ska du göra? Vi ska fira sonen som fyllt 30 år. God mat hoppas jag att det blir. Men idag blev det lite problem då det är kallt så bilen inte startade. Jag är förkyld och ville inte cykla upp på stan i kylan så vi har inte handlat ännu 😕
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Gokväll!
Jag satt och tryckte i mig en massa godis, donut holes och chips. Lite tröstätande då jag blev uppsagd idag. Inte så trevlig start på helgen. 😕
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
#1. Så tråkigt att bli uppsagd😕, har du något nytt jobb på gång?
Lite tröst, du åt ju inte donutsen utan bara hålen😃 förstår jag av din beskrivning…😉Inte mycket kalorier i dem!👍
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#1 Det var inget roligt
#2 Företaget vill ju fortfarande ha kvar mig, det är kundens anhörig/godman som vill få bort mig för egen vinning, så de ska presentera mig för andra kunder, annars så hör jag av mig till min förra arbetsgivare och söker annat. Men det får bli efter att chocken lagt sig lite.
\m/
#4 Usch vad tråkigt. Hoppas allt löser sig.
/Maria
#5 Tack! Det gör det absolut. Är inte orolig för att inte hitta jobb. Det som svider mest är det fulspel den här människan har kört för att få bort mig och min kollega från arbetsplatsen. Men jag repar mig, det kommer bli bra. Det får ta den tid det tar att komma igenom det bara.
\m/
Jag har precis pratat med en väninna som är i Jamaica. Inte avundsjuk alls…😃
/Maria
#6. Är du medlem i facket och har du anmält detta till dem i så fall?
#8 Det här är tyvärr inte något facket kan göra något åt. Även om jag vet den egentliga anledningen till att hon ville säga upp mig så är det inget som går att bevisa, utan man måste köra på hennes linje (kunden är otrygg/kunden vill inte ha mig kvar, eftersom denna person är godman och har huvudansvaret för kunden). En av baksidorna med den här branschen (pers. ass.). Men jag vill inte vara kvar ändå om det ska vara så här. Jag vill inte vara på en arbetsplats där jag mår dåligt av att jobba, så jag försöker se det som att jag äntligen kom därifrån och får chans att komma till en bättre arbetsplats. :)
\m/
Ok, skönt att du känner så då i alla fall.👍
Jag fick ett samtal igår och ska in till kontoret på fredag för att prata om de alternativ på kunder de har, som de vill presentera mig för. Snabba puckar! :)
\m/
#11. Det låter bra det!