God Morgon 27 December
Önskar alla god morgon.
Här är det nästan 11 grader kallt. Får se vad det blir för väder här idag. Enligt prognosen ska södra sverige få snö, men det ska tydligen inte komma så långt upp så det kommer hit. Ska bli intressant att se om dom får rätt. Ni som får snö får ta det lugnt om ni behöver ut.
Igår för första gången på 14 dar så fick jag sova utan att vakna flera gånger av hosta, vilket var skönt, får se hur det blir "inatt".
Hoppas ni får en skön söndag.
Bild från pixabay.
.
God morgon! Här började det snöa vid 4-tiden, kul! 🙂Vi får njuta av snön så länge den finns kvar.👍
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Godmorgon.
Det har kommit en massa snö i natt😮
Jag la mig 23.30 igår och då var det snöfritt.
/Maria
God eftermiddag 🙂
Här har vi halvklart väder med 10 minusgrader, inte en flinga dock. Läste att Gävlebocken brann i natt. Jag är på tvärs med de flesta (som vanligt) när det gäller bocken och tycker riktigt illa om att folk vill tända på den.
Nu pratas det om mordbrand och det tycker jag är bra. Kanske sänder det en signal till potentiella bockbrännare i framtiden om straffet får sådan nivå, allmänfarlig ödeläggelse och mordbrand. Kanske kommer en dag när det blåser så mycket att husen tar eld, då är det nog slutskrattat åt bockbränningen.
Om jag visste att jag inte skulle straffas för det, skulle jag gärna ligga på pass med ett kravallgevär och skjuta gummikulor i knävecken på personer som försöker tända på bocken.
Haha, jag trodde i många år att det var en slags intern grej det här med att bränna Gävlebocken och att man gissade datum och att det var ett brott man "såg genom fingrarna" för.😃
/Maria
God eftermiddag!
Är helnöjd efter gårdagskvällens julbord här hemma! Kändes skönt att äntligen få fira lite, och att min sambo var med och fixade och ordnade, trots att han firat på julafton.
Vaknar upp till kraftigt snöfall, så jag blev än gladare :) Ikväll blir det att träffa en kollega och ta en öl på stan och bara vara.
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
God kväller.
Inte fick jag sova, utan vakna av hostan flera gånger. Men ger sig väl den också.
Här är det nu 3 grader kallt och det började snöa för ett par timmar sen. Får se hur mycket som kommer komma.
.
Godkvälls
Nu har jag jobbat delad tur idag, Rätt trött men nu kallar sängen nästan,. ^
Ny dag i morgon jobba innan man är ledig en dag,
Snö nä ingen snö här i södra skåne,. Bara regn
Ha en skön söndag
#3. Får jag assistera med att ladda gummikulorna?😉 Tycker också att det är för j*****t att inte bocken kan få vara ifred.
Det kom ca 3-4 cm snö här i natt men det börjar att smälta bort nu. Några barn hann i alla fall att bygga en snögubbe som står utanför deras port, jag ser den från mitt köksfönster!🙂
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag håller med #3. Det är helt fel att tända på bocken. Det är någon eller några som skapat bocken. Vidare så är det annans egendom och vad ger det för vibbar om man ostraffat får tända på någons egendom.