Godmorgon måndag 26/10
Godmorgon på er,
Inatt har jag varit uppe i omgångar och det är inte katternas fel denna gången. Huvudvärk som vanligt.😡
Ska strax till jobbet. Mörkt är det ute så det är svårt att gissa vad det blir för väder. Det är i alla fall uppehåll och 7 grader.
/Maria
Godmorgon på er!
Vacker bild! Här skiner solen, så se om det är varmt eller kallt ute idag.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Morron. Upp i ottan och hänga på telefonen här. Igår fick jag kraftig infektion i munnen, i natt sprack det upp. Dock ej tillräckligt så nu har det slutit sig om infektionen igen, så det blir väl spolning och antibiotika. Ont i både käkben och hals.
Ska till läkaren snart för att få veta vad som felas med ryggen och ev behandling
God eftermiddag , vilka läckra blommor 😉 Vad heter dom ? Strålande sol hos mig , fattar inte varför men det känns som söndag för mig 😁
Ruffstuss jag vet inte alls. Mina föräldrar har dom i sin trädgård, Dom vet inte heller vad de är för några, Tänkte kanske de var någon här inne som känner igen vet vad det är
Jag har aldrig sett något liknande , de är perenna alltså ?
Ja de tror jag De kommer varje år
Då är de perenna 😉 Ska titta i Mina trädgårdsböcker om jag kan hitta den 😊
Ja la ut den på FB fick svar direkt, Heter Munkhätta är giftig den här som är på bild
#11 Det står att växten tillhör kallaväxterna och vid närmare eftertanke kan man ana det eftersom munkhättans blomställning är mycket lik den vanliga fredskallans, även om färg och i viss mån form skiljer sig.
De förstår jag då för pappa sa att de tar bort vissna bladen när blommorna kommer,
Tack för infon Peter
Vill bara gnälla över att vårt internet ligger nere till på onsdag enligt ComHem. Vilket öde haha. TV bilden är grusig som på 60-talet…Fasta telefonen är död.
/Maria
Usch så jobbigt Maria när de krånglar.
Här är det också problem med comhems internet. Kommer och gär. Ska tydligen vara fixat till i morgoneftermiddag. Då har de hållt på en vecka
God kväll
Haha. Tänk vad bortskämd man är med att allt ska funka.
/Maria
vi har också stora problem med comhem.
#11 va bra att namnet kom fram 😊
Jag har Telia via bostadrätten,
God kväller. Här har det varit fint väder idag, men blåst snålt. Var ut och krattade löv och blev genomfrusen.
stina vilken härlig och ovanlig blomma. Ser mer ut som bär. Och den ser lite mer ut som förväxt sparris, fast i fel färg.
När det gäller uppkoppling så har både fast adsl (på stationära) och mobil uppkoppling (på bärbara) så blir ena att strula så funkar förhoppningsvis den andra.
.
Godkvälls Annia,
Ja vacker växt pryder fint på hösten när den blommar, Men annars så ser den inte ut något, Bara blad säger farsan,
Det är ju på hösten man behöver ha nåt som lyser upp i det tråkiga höstmörkret. Och den där verkar verkligen göra det.
.
Gokväll gokväll!
Vilken dag det varit idag! Promenerade in till stan för vårt handledningsmöte. Var envis med att jag skulle gå in och inte lata mig med någon buss, vilket gjorde att jag blev lite sen när jag skulle möta upp min kollega. Fastnade ju givetvis på vägen för fotografering haha. När vi kom fram till möteslokalen var jag så andfådd och utmattad att det blev en grej av det. Jag bjuder ju gärna på mig själv, så de andra i arbetsgruppen fick skratta lite de med. Är så skönt att vi är en sådan grupp som kan skoja så med varandra! 😃
Blev lite spontant en ny mobil med nytt nummer idag också. Så den har jag ju pillat med en del ikväll. :) Har varit en otroligt bra dag! 😃
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!