Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 682 ggr
aggeelin
0

Godmorgon onsdag 21 okt

God morgon på er!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Ruffsetuss]
0

God morgon 😊

Afturelding
1

Godmorgon!

Idag blir en lång dag. Först ska jag ha drama 9-16, och sen ska vi vara på bio 17-22. Idag är dagen då Marty McFly anländer till 2015 i Tillbaka till Framtiden, så vi ska se alla tre i rad på bio 😃

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

aggeelin
0

#2 Spännande!

Toyan
0

God morgon!

Tycker det låter som en trevlig dag Aftur, låång biokväll🙂

aggeelin
0

Regn! Oj! :)

Maria
0

#2 Åh jag älskade de filmerna. Har sett dem flera gånger.😃

/Maria

Tarotstollan
0

Här regnar det för första gången på länge. Blev faktiskt förvånad när jag tittade ut. Har blivit bortskämd med Brittsommar i några veckor nu.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[peter54]
0

Jag har aldrig riktigt gillat de där "Tillbaka till framtiden"-filmerna, de  är alldeles för röriga och plottriga för min smak.

En intressant sak dock, som jag alltid börjar tänka på i framtidsbeskrivande filmer som till exempel dessa tre filmer och boken/filmen 1984, är den otroliga progress de uppvisar i samhället trots att det inte handlar om så jättelång tid, bara några decennier. 

Jag tror man glömmer en viktig detalj i fantasierna - nämligen pengarna, för vem skulle betala för utvecklingen av flygande bilar, enkelspårig höghastighetsjärnväg med flera tekniska superinnovationer? En del av spårvagnarna som rullar i Sverige är tillverkade på 50-talet och själva spårsystemen de rullar på är ibland från 1800-talet. Gissningsvis kommer kommunikationssystemen av idag att vara i bruk om 100 år också.

Vi pratar mycket om hur snabbt tekniken går framåt och visst, det gör den, men inte så mycket i själva samhällsstrukturen med allmänna kommunikationer, hur husen ser ut osv. Utvecklingen handlar om mer detaljspecifika förändringar som oftast bygger på utvecklingen och användningsområden av microchip. Bussar är fortfarande bussar, tåg och spårvagnar är ungefär desamma och de rullar fortfarande på hjul på marken.

Afturelding
0

17-24 skulle det givetvis vara :) nu är vi hemma, och det var verkligen en upplevelse! Jag tycker också att människors tro och hopp om framtiden är väldigt intressant. Jag konsumerar ju rätt mycket tidsresor och annan science fiction som utspelar sig i vår framtid, och jag tycker det är jätteintressant att prata om förhoppningar folk haft om framtiden genom mediet. Tyvärr kommer jag ju inte leva när Star Trek utspelar sig, men det hade varit något!

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se