God Morgon 11 Oktober
Önskar alla god morgon
Här är det 5 grader plus. Ska bli mulet ev regn senare idag enligt prognosen. Får väl se om det stämmer. Idag ska jag iväg och gratta syrran som fyller år.
Hoppas ni får en skön söndag.
Bild från pixabay.com
.
God morgon! Skall strax krypa till kojs, här är + 5,3 och lite molnigt.
Har inga direkta planer för senare men skall väl titta på dopet och sen ut och lämna in veckans Sudoku. Jag har ju haft turen att vinna 2 gånger innan, så då vill jag naturligtvis vinna igen!😉
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
God förmiddag! 5 grader varmt och grått ute. Sista dagen på min semestervecka, så skönt. Nu känner jag mig redo för den långa vintern. Bilen är fixad inför vintern, fattas bara vinterdäck om någon vecka. Sista dagen blir det tvättstuga och fixning av matlådor. Ha en skön söndag!!
God middag från ett Göteborg i soldis.
Idag blir det en riktig slappardag känns det som.
/Maria
Här har det varit dimma hela dagen ända tills för bara några minuter sedan. Nu skiner solen från en molnfri himmel och det är +5 grader. Har varit ute och gjort höst på farstukvisten genom att sätta upp plast i alla öppningar samt varit till skogen och plockar enris och satt i en stor korg utanför densamma. Fint ska det va :-) Ha en fortsatt bra Söndag alla!
Men titta vad snyggt det har blivit. Jag gillar vinklarna upptill vid stora "entrén" Det är ibland det lilla som gör det….
/Maria
Godkväll
Nu är jag helt slut i kroppen även i knoppen. Jösses, Men med lite vila så går de över
*8 Peter så fin redskapsboden blev.
Igår var jag stugan på rasten., Tänkte måste töa ner kylen och frysen och stänga av för vintern.
Blommorna mina pelagoner tog jag in till altanen. Flyttade på box där lite diverse saker finns i Då hör jag ett pip
Säger er jag släppte allt- Tog tag i boxen la ut den vände ut och in på den. men ingen mus såg jag alls. Nog är dom snabba men jag tror de var igelkotten precis under golvet som pep till. Har en igelkott som övervintrar under altanhuset. Har en egen ingång på baksidan av huset.
#9 Jag hade mer avancerade planer för den där "portalen" och tänkte göra den helt rundad, men det gick inte att få in på den höjden när öppningen är 2,5 meter bred, så den här varianten var den enda som funkade när det måste vara minst två meter upp till vinklingen för att inga långskånkar ska slå i huvudet.
Den syns bättre på den här bilden före målningen. Anledningen till att jag alls gjorde det där överstycket var att jag hade så många korta spillbitar kvar av panelvirket, jag ville använda upp dem.
Väldigt bra blev det i alla fall. Det rundar av en aning.
/Maria
#12 Frugan sa idag att "det ser ut som ett vardagsrum, kanske skulle vi ha en fåtölj och en platt-TV där inne" 😃
Haha 😃 Varför inte när det är så snyggt.
/Maria