God Morgon 4 Oktober
Önskar alla god morgon
Här är det 10 grader varmt. Är sagt att det ska bli fint väder idag, får väl se om det stämmer. Har inget inplanerat för dan utan kommer ta det lugnt.
Hållit på hela sommaren med olika saker, men nu kan jag plocka undan alla verktyg, (dock inte använt så gamla som på bilden). Enda som behöver vara kvar framme är ett för trädgårn och det är kratta för den kommer ju komma till användning så småningom.
Hoppas ni får en bra söndag.
Bild från pixabay.com
.
God morgon! Har suttit här vid datorn hela natten och läst, nu skall jag strax krypa ner i sängen.
Här är mulet och + 8.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Godmorgon.
Tänkte att denna kunde passa bra på Kanelbullens dag (och Heras)
/Maria
God morgon ! Ännu en solig höstdag , ska strax ut på långpromenad med min hund . Ha en fin dag 😊
Vi ska strax i väg och köpa ved. Det är ju nytt för oss att vara i behov av ved😉 och då är det en stor nackdel att bo i stan.
Hornbach hade säckar för 40 liter? för 39 kronor.
/Maria
Har ni braskamin ?
God morgon.
Hehe kanelbullensdag.. Blir de bullfest hela dagen. 😃
Ska iväg idag hälsa på mina föräldrar. Blir stekt spätta till middag. Gott
Ha en skön söndag
Så förvånad jag blev. Tänkte är de dags redan ändra på klockan till vintertid?
För min dator har ändrat tillbaka klockan en timme.
Men de är inte förrän den sista söndagen i oktober.
#6 Japp en alldeles nyinstallerad så det är extra roligt att elda😉
/Maria
Här är det mulet. Syrran kommer över. Hon ska hjälpa mig sätta upp ett par tavlor på väggen
God eftermiddag!
Var iväg på loppis och gjorde lite fynd, sen stannade vi till i stan och jag köpte ett till par mystofflor (superdupernöjd då de var billiga och såååå mjuka!) och fikade. Precis kommit hem, så ska vila lite innan vi sätter igång med lite städning här. :)
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
God eftermiddag,
imorse vaknade jag med nackspärr som ännu inte släppt, trots både värme och TENS på nacken.
Annars har det vart en lugn och mysig söndag med mycket prat och skratt med mina flickor och bullfrukost, dagen till kanelbullens ära 🙂
Hade världens planer för att baka bullar idag också, men så blev det inte. Har för lite plats i frysen. :(
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Godkväll! Här har varit huset fullt med folk sen igår kväll. Jag har hunnit fylla automaterna med fågelmat. Igår förmiddag var här en talgoxe som beklagade sig över bristen på mat.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Här firas ingen kanelbulle bara Djurens Dag!😉
De har ätit tonfisk och kattgodis hela dagen. Fåglarna har fått extra goda frö stänger, dagen till ära.👍
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#5 Det är definitivt värt bensinkostnaden att ta sig ut på landet och köpa veden. Vi handlar ved för 300 kr per kubikmeter. Se till att det är ved från björk eller åtminstone lövträd, dock inte ek och inte kastanj. Barrved innehåller gasblåsor som knastrar och smäller, gnistor kan fara iväg genom minsta springa och hamna på brännbara saker i rummet.
#17 Javisst är det. Ett helt annat pris.
Problemet är bara att vi inte har så stor plats här hemma att ha ett vedförråd. Vi har pratat med några grannar om att samköpa och hämta men som sagt så är platsen problemet.
/Maria