Vad såg du hos din partner...
som gjorde att du blev kär
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Hur ska man kunna veta det? Jag vet bara att det blev rätt 🙂
Jag kan nog inte heller säga vad det var mer än att så kär hade jag nog aldrig blivit. Jag var bara 18 och han 24 och när vi träffades så fanns det inga frågetecken alls om framtiden. Det var bara han och jag.
Han var en svärmorsmardröm😉 men jag brydde mig inte det minsta…Det var bara vi…
/Maria
Hans humor var det första som jag föll för. Vi har samma humor, en sjuk och störd sådan, ja på ett positivt sätt förstås😃
Han är en varm person också, och det är ett måste hos en partner tycker jag!
Finns många saker med min man som fick mig att bli kär i honom, men dessa två är de främsta.
/Christina
Han är så otroligt snäll, gullig, härlig, rolig, han tycker att jag är perfekt som jag är, han bryr sig inte om mitt ryggmärgsbråck eller mina ärr och brister, han älskar djur, han är helt otroligt snygg och han är helt enkelt den finaste killen jag någonsin mött på alla sätt. Jag har aldrig varit så kär som jag är nu, jag fick killen jag ville ha långt innan vi blev ett par :)
Så underbart när man funnit den rätte/a🙂
Hur kan man som 15-åring inte bli kär i en äldre kille som har sitt eget punkband och visar intresse för en?😉
Det bara blev så, tror jag. (Men han är ju såklart en helt fantastisk människa också).
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Det har jag ingen aning om. Men jag et varför eller hur, han fångade mitt intresse. Och det var gitarren, utseendet och humorn.
De var rösten, Den norrländska rösten som jag fastnade först för…
Det jag fastnade först för var humorn och att han är rätt nördig. Sen gjorde det ju inte honom mindre intressant med en stor tatuering. Att vi har många större intressen gemensamt gjorde sitt till också. När jag lärde känna honom så upptäckte jag hur fantastisk person han är, och att det finns så otroligt mycket mer till den mannen än vad jag först hade trott. Nu har vi varit tillsammans i över ett år och har precis flyttat ihop, och jag är verkligen lycklig! :) Hittar fortfarande nya sidor hos honom som jag bara älskar! 😊❤️
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Sådant här är intressant, alltså vad som krävs av ens partner för att det ska bli ett beständigt och lyckligt liv tillsammans. Min fru och jag delar de grundläggande värderingarna i samhällsfrågor, etiska och moraliska. Vi delar uppfattningar om bra och dåligt, rätt och fel helt enkelt. Vi har ungefär samma humor, liknande musiksmak och filmsmak, men inte alltid.
Men annars, när det gäller intressen och smak är vi ofta diametralt olika. Det enda "intresse" vi egentligen delar är det som omfattar hus, hem och barn. Alla andra intressen är olika mellan oss. När det gäller mat och dryck är vi i varsin ände av repet. Jag är intresserad av allt levande, hon inskränker sig till katten och pelargonerna.
Jag är intresserad av praktiska saker som träslöjd, läderslöjd, teckna och måla, skytte av alla de slag. Hon broderar, men i övrigt har hon inga sådana tillverka-intressen. Hon kastar, jag lagar och sparar. Hon tycker jag är helt hopplös när det gäller kläder, kör samma sort år ut och år in. Hon gillar småpryttlar som står överallt, jag tycker att de bara är ivägen.
Men vi har så roligt med varandra och åt varandra just på grund av alla dessa variabler, det är själva limmet i konstruktionen av den här familjen och vi är rörande överens om att det håller tills döden skiljer oss åt 🙂
Min man och jag är också väldigt olika. Han är ständigt på gång med något och är uppfinningsrik och avskyr att sitta still.
Jag är tvärtom. Gillar att ta det lugnt och läsa en bok.
Men precis som Peter beskriver så delar vi det grundläggande sakerna i livet.
När vi flyttade ihop så grälade vi enormt mycket första året. Jag kom ju bortskämd direkt hemifrån medan han hade varit på sjön och dessutom varit sambo (t.om förlovad) med två tjejer innan.
Det tog ett bra tag innan vi fick "finslipat" vårt förhållande och innan vi lärde känna varandras olikheter.
/Maria
Vi är väldigt lika, vi tycker om samma sak på en fundamental nivå men våra specialintressen skiljer sig lite. Vi är båda väldigt nördiga men har valt lite olika fandoms exempelvis. För mig gäller Harry Potter, för min man är det Transformers. Vi möts i Doctor Who och Game of Thrones dock 😃Vi har även samma akademiska intressen, men vi kommer jobba i olika delar av skolan. Politiskt, etiskt och moraliskt står vi nära varandra, men vi röstar inte helt lika.
Jag har också några fler intressen än vad min man har. Han tycker inte nämnvärt om skogen, och textilhantverk är inte heller hans grej. Men vi målar och tecknar båda två.
Så några saker skiljer ju, men som sagt är vi väldigt lika på en grundläggande nivå.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Hans humor var det första jag la märke till eftersom vi träffades på nätet Jag gillade hans sätt att skriva och uttrycka sig långt innan vi träffades. Sen gillade jag hans röst väldigt mycket när vi började prata i telefonen.
Hans värderingar fick mej att prata lite mer med just han i början (träffades på nätet) sen är han oerhört snäll och gör allt han kan för att hjälpa en vän, han är genuin. Han är oxå oerhört inne i ett av sina intressen, han blir som ett barn, gränslöst intresserad, vill lära sej mer, utvecklas, komma på olika små detaljer som ger ett bättre resultat, man ser lätt på han att det är en stor passion och ser hur exalterad han blir och ögonen glittrar. Han är mitt solsken ☀️
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Det första jag såg hos min pojkvän var hans utseende, sen visade det sig att han även var världens snällaste, trevligaste, gladaste, roligaste och mest underbaraste kille :) Dessutom älskar han djur minst lika mycket som jag, och vi hade (och har fortfarande) mycket gemensamma intressen och mål i livet :)
Vi har älskat varandra sedan första stund.
Det är rörande och intressant att läsa om hur ni förälskar er och växer ihop med tiden och respekterar varandras egenhheter och intressen ibland med ett skratt
och kanske är ännu kärare nu.
Nu börjar vi bli äldre
och tänker mest på att ta varje dag tillsammans tillvara ! ❤️
hans leende och fina ögon♥
Jag vet inte, haha.
Vi klickade bara även om jag just då hade ögonen för en annan.
Våra vänner såg också direkt att det var något mellan oss och började från dag 1, att småreta oss för det.
Såklart på ett kärleksfullt vis och ja, utan dem hade vi nog aldrig tänkt tanken själva, haha.
Ni vet, man tycker om den ena och den andre om en själv men ingen vågar göra något för att man tror att den andra inte riktigt känner samma sak?
Ibland behöver man en spark i ändan! 😃
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus