Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettfritid-och-hobby
Läst 802 ggr
Cristine
0

Äta ute

Gillar du att äta å restaurang?

Hur ofta äter du ute?          

Vilken typ av resttaurang?

Vilken är din favorit rätt?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

citytjejen
0

- Jag älskar att gå ut och äta!

Hur ofta äter du ute?
- I snitt en gång i veckan när det gäller middag och 1-2 gånger i veckan när det gäller lunch.         

- Till middag gärna köttbit, hamburgare eller fisk- och skaldjursgryta. Tapas funkar fint det med! För att bara nämna några saker!

- Köttbit som är tillagad rare!

/Christina

Maria
0

Gillar du att äta å restaurang? Ja då det är trevligt

Hur ofta äter du ute?  Kanske någon gång per kvartal       

Vilken typ av restaurang? Det är blandat men jag har en favoritrestaurang "Krakow" i Vasastan som har underbar rustik mat. Deras panerade ost med tartarsås och stekt Potatis med surkål är vansinnigt god.

Vilken är din favorit rätt? Det är svårt att välja. Jag gillar husmanskost.

/Maria

Intehärutandär
0

Gillar Du att äta på restaurang?

Jo, då fast det finns sällan vegetarisk mat mer än sallad eller t ex pasta och tomatsås att välja på. 

Hur ofta äter Du ute?

Ptja, var 10:e år om man inte räknar in en macka på SubWay då jag önskar magont?          

Vilken typ av restaurang?

Indiskt är gott och den enda som har fler veg.rätter att välja på.

Vilken är Din favorit rätt?

Greksallad eller vegetarisk caesar. Gillar pasta, Potatis osv med, men tål det inget vidare. Måste ha en toalett redo om jag ska äta laktos, gluten/kolhydrater.

[peter54]
0

Gillar du att äta på restaurang?

Nej inte särskilt.

Hur ofta äter du ute?          

Numera aldrig, tidigare ett par gånger per år.

Svensk eller kinesisk.

Vilken är din favoriträtt?

Biff med bambuskott, numera gör jag den själv hemma.

Tarotstollan
0

Gillar du att äta på restaurang?
Inte särskilt.

Hur ofta äter du ute?          
Inte ofta, kanske någon gång om året.

Svensk mat eller pizzeria.

Ute har jag ingen favoriträtt, utan tar det som jag gillar av dagens snabbaste.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

aggeelin
0

Jag gillar att äta ute (men gillar också att laga mat). Jag äter ute ca varannan vecka. Oftast lunch. Det är olika vad jag ätet. Ibland sushi eller annan fisk.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

fruktgumman
0

Ja det är trevligt att äta ute. 4-5 gånger per år kanske det blir. Ofta någon fiskrätt.

Carrosh
0

**Gillar du att äta på restaurang?
**Ibland! Men inte ofta. Tycker oftast att det är lite för dyrt och inte så bra lagat. Lagar hellre samma sak hemma, får det godare och för ett bra mycket billigare pris.

**Hur ofta äter du ute?
**Kanske en gång i halvåret (om man räknar bort nattstoppen på Max 2 ggr per halvår efter spelkvällar/kräftskivor)

**Vilken typ av restaurang?
**Så länge de serverar kött och gör god mat så duger det mesta. :)

**Vilken är din favoriträtt?
**En grillad, blodig biff är ju aldrig fel! ;)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

flisan708
0

Jag gillar att gå och äta på restaurang men det går i perioder hur ofta det blir. Just nu mer sällan. Tycker om grekiska restauranger men ett ställe med husmanskost är lika bra. Favoriträtt - souvlaki men en gammal hederlig plankstek är lika gott.

Afturelding
0

Ibland.

Hur ofta äter du ute?          
En gång i månaden kanske, vissa månader inte alls.

Får jag välja helt fritt säger jag ju vegetarisk restaurang, där jag kan äta allt på menyn. Men det lyckas vi bara med max 1 gång/år, och jag har lika svårt att bestämma mig varje gång 😃 Annars tycker jag om indisk mat!

Korma är alltid gott.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Allt oviktigt
0

Ja jag gillar att äta ute. Tyvärr blir det inte ofta, nackdelen med att bo på landet. Känns inte riktigt vettigt att åka runt 10 mil enkel resa bara för att äta på något roligare ställe än närmaste pizzeria och kinakrog.  Närmaste kinakrog är inte något alternativ, jag kan laga bättre mat själv.
Kan inte komma på någon favorit rätt, tycker att det är kul att prova något nytt

tlover
0

Ja, inte riktigt för att det är gott (för det är sällan godare än hemmalagat) utan för att det är skönt att slippa laga mat själv då och då

Hur ofta äter du ute?          

en gång varannan månad kanske?, förr var det mer sällan men sen jag blev gravid och sen mamma har det blivit oftare

Kinesiskt, Japanskt el Indiskt. dvs nått med goda vegetariska rätter som inte baseras på pasta, ost el pizza

hmm bland "äta ute rätter" har jag nog inte hittat en favorit än men här i stan är det fallafeltallrik (en av två rätter jag kan äta).

l'm back