Godmorgon lördag 29 aug
Godmorgon på er!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Godmorgon😉
/Maria
God morgon
Ny dag lördag märker jag,. Ska iväg hälsa på mina föräldrar idag.
Ha en skön lördag
God morgon 🙂
Soligt, blåsigt, 16,7 grader.
God morgon!
Soligt och fint ..nästan 16 grader, håll tummarna för att jag tar mig ut med mini crossen utan att fastna i sanden. Jag är ensam hemma.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

God förmiddag🙂
Var försiktig Cristine.
Just nu sol och 18 grader. Ha en fin dag allihopa🌺
Det gick bra Toyan, jag gasade allt som gick.
Här är också sol och 18 grader.
#8 oj! Men fint ser det ut att bli!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#8 Nu har ju bygget fått färg också.
Jag är fortfarande så imponerad över att se dig på taket där med tanke på att du faktiskt har två benproteser😉
/Maria
#10. Ja det beundrar jag också!
#8. Har alltid undrat hur du gör när du klättrar på stegar men så tänker jag att det har jag ingen rätt att snoka i, eftersom det är ditt privatliv!
Men som sagt jag är också imponerad!👍
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#11 Själva klättrandet på stegen är inte annorlunda med proteser på än vad det är med fötter. Det är förflyttningen från stegen till taket och sedan att röra sig runt på taket som skiljer och som kan vara svårt.
Jag måste stå på knä med knäskydd utan proteserna på, det går inte att stå med proteserna på taket eftersom fotlederna inte är flexibla nog att klara lutningen. Emellanåt blir jag helt slut i rygg och ben så att jag måste sitta och skruva. Sedan när jag ska upp på knä igen kan det bli svårt det också, särskilt på ett tegelformat plåttak.
Prova att sitta på golvet och ta dig upp i knästående utan att nudda golvet med fötterna, det är lite av en balansakt 🙂
Frugan ville vara där när jag var på taket, dels för att se till att jag inte ramlade ner och dels för att vara behjälplig med handräckning av verktyg, skruv och inte minst skaffning. Då passade hon på att måla den panel som skruvats upp, ungefär hälften. Jag var inte ner en enda gång mellan 11 och 18.
Fy så jobbigt, hur orkar du?
Så många timmar skulle jag aldrig stå ut.
#12. Tack för att du förklarade, även om det är ett snokande i ditt privatliv.👍 För hur det än är så undrar man ju hur handikappade gör för att klara av sitt vardagsliv.🤔
Själv har jag väldigt svårt för att komma upp från golvet om jag måste vara där en stund. Har svårt att stå böjd då min rygg inte pallar för att stå böjd mer än ca 5 min. Då måste jag dra in benen under mig och sen ställa mig på knä och antingen sätta båda händerna i golvet framför mig och sen resa mig som ett barn gör med rumpan i luften eller också sitta på benen och resa höger benet och resa mig på det samtidigt som jag tar stöd mot något med händerna. Vänsterbenet har jag inte samma ork i så det kan jag aldrig resa mig upp på.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#14 Så länge man håller sig utanför sovrummet och toaletten tycker jag inte att det är att snoka, tvärtom ser jag det snarare som ett plus att våga ställa frågor om sådant man inte förstår eller känner till i sådana sammanhang som detta är exempel på.
Jag kan inte heller stå böjd eftersom jag har spinalstenos, kotor och diskar är sammanväxta i ländryggen.
#13 Cristine, jag är rätt envis och är det något jag avskyr så är det att inte få göra klart jobbet i ett svep. Frugan sa när halva taket var skruvat; -"ska du inte komma ner nu och spara resten till imorgon". Aldrig i livet sa jag, då går ju den dagen åt till samma sak istället för att jag får tid till annat. 🙂