Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 723 ggr
Maria
0

Var är sommaren???

Det småregnar och är bara 13 grader ute. Vart tog sommaren vägen?

Jag brukar inte gnälla på vädret utan man får ta det som det kommer men nu börjar jag faktiskt tröttna😡

/Maria

Fridaaaa
0

Ja inte varit någon sommar direkt :(
Här nere ska det komma storm i eftermiddag/kväll, blåser redan på bra :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Haku
0

här borta har det varit varierat väder under hela sommaren som varit en vecka var det enligt mig jobbigt varmt upp emot 35 grader, sen har det under långa perioder regnat mer elr mindre idag är det varmt ute men jag bryr mig inte om det är svalt tycker det är skönt

[peter54]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här Maria, här är sommaren 😃

Det skulle vara soligt fram till mitt på dagen och efter 17 skulle regnet komma och därefter skulle det ösa ner i ett dygn, upp till 60 mm. Det skulle i så fall bli 120 000 liter vatten bara på vår tomt.

Vår nya grannes fina hästar.

[TanatosNyx]
0

Vi har bara 11 grader, jag tackar och tar emot. Nästa sommar önskar jag att det blir en pangsommar däremot 😃

aggeelin
0

Vi sitter i bilen på väg hem. Har haft 12 grader utanför en längre stund. Är snart i Jönköping. Vi hade tänkt att se Karlshamn idag men ändrade kurs pga ovädret.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
0

Och fika hittade ni! Vi fikade gott vid en äppelodling igår. Kivik

[peter54]
0

Här är det 22 grader just nu, men molnen har börjat dra in. Jag är nöjd så länge luften är fri från dropp 🙂

stina63
0

Ja man kan undra,, De är inte direkt kallt ute men ostadigt är de,, Nu skiner solen igen

Loris M
0

I Prag! (som svar på din rubrik 😃)

Är precis hemkommen från en vecka i Prag och för två dagar sedan var det 35 grader. På kvällen runt kl. 22 gick det ner till 32?! Och jag kunde inte låta bli och längta tillbaka till den svenska sommaren. Så här är vi nu. Kallt, ruggigt, regnigt och jag bara älskar det! 🤪

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

[peter54]
0

Nu kom regnet här, precis som utlovat och jag blev tvungen att ta in mina verktyg och avsluta uteverksamheten. Jag hann i alla fall få upp en takregel och kom halvvägs med nr2. 🙂

Cristine
0

Igår hann vi vara ute ett par timmar sedan drog det ihop sig rejält

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Karmatarerskanise
0

Här är den inte. Blev lovade oväder med åska igår, men inte ens det fick jag njuta av. Idag regn och kraftig vind.

[peter54]
1

Här är sommar, just nu 22 grader, en och annan regnskvätt emellanåt, men inte värre än att det går att vara ute och jobba med "rätt" utstyrsel 🙂

Maria
0

#13 Vilken härlig bild. Kommer osökt att tänka på Tom Bombadill😉

/Maria

[peter54]
0

#14 Hahaha 😃

Frugan säger att jag ser ut som fiskargubben på den där tavlan som hänger i var och varannat hem hos äldre, bara rökpipan saknas säger hon 😉

Maria
0

#15 Just det, där har vi en annan likhet😉

/Maria

aggeelin
0

Ja här är det ingen sommar. Tyvärr :(

annia1
0

ja vart sommaren tog vägen, vete katten. Inte här i alla fall. Tittar inte på termometern så vet inte vilka temperaturer det varit, men inte många i alla fall. Och regn var och varannan dag. Det kippar under fötterna när jag går på gräsmattan så det där blöta får gärna sluta. 

Men lite bakvänt, på ett sätt är det bra att det är mulet och lite svalt för det är inte lika jobbigt att hålla på i trädgårn då. Men det där våta får jättegärna upphöra och det får gärna bli lite varmare nu.

Såg en löpsedel för nån vecka sen som sa att det ska bli varmt (sommar) augusti och september. Men det återstår att se för de sa förut att det skulle bli varmt juli och augusti.

Här har det bara varit runt tre dagar hittills som det varit varmt/sommar. Som det är så är det mer höst än sommar.

.

stina63
0

Jag har hört att sommaren tog semester. För sommaren blev så trött på allt regnande tog en resa utomlands
😃