Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: fritid-och-hobby
Läst 721 ggr
Cristine
0

Har du någon sommarhobby?

Vad gör du då?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Fridaaaa
0

Ingen speciell hobby som är bara på sommaren om det var så du tänkte?🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tlover
0

räknas odling som en "sommarhobby" ? (man håller ju på att planera på vintern och försätter på våren däremot)

Att vara ute i naturen och samla växter till mat och medicin tycker jag är jättekul och det är ju i princip bara på sommaren.

Svampplockning kanske nästan också räknas, jag och min mamma brukar till och med sms:a varandra då vi hittar den första svampen, den första Karl Johan osv 😃

l'm back

JazzBass
0

Jag har ännu en del att fixa på stugan innan den är helt klar, och visst kan man väl se det lite som en sommarhobby. Inte kan man ju bara ligga på bryggan och lata sig. 😃 Kanske man också skulle försöka hinna fiska lite grann också, det var ett stort intresse när jag var i tonåren för halva livet sedan.

Senare på sommaren och under en stor del av hösten är svampplockning ett stort intresse, och så kanske man även skulle försöka plocka lite bär också om det skulle bli god skörd i år. 

Att odla lite örter och grönsaker för husbehov skulle vara kul, men då vi är på så vitt olika ställen under hela sommaren är det ganska svårt i praktiken. Men kanske man skulle så lite dill och persilja på bakgården och skörda innan semestern börjar? Skulle vara bra att ha sånt i frysen för vintern.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

[peter54]
0

Bågskyttet, tomahawkkastningen, reptilletandet och snickrandet är bäst lämpat för sommarhalvåret 🙂

[sanna70]
0

Jag är gärna ute i skogen och plockar bär

[Lillmatten]
0

agility, cykling och vandring :)

tlover
0

OT

#4 Båge går då att skjuta på vintern, men man ska ha röda (el färggranna) fjädrar på pilarna annars kan dom försvinna i snön (jag har testat).

Jag vet inte om jag skulle våga spänna bågen om det är riktigt kallt däremot.

l'm back

[peter54]
1

#7 Visst går det, men det är kallt om fingrarna och man får islag av strängen i kläderna. Är det snö så är det riktigt svårt att hitta pilarna, som ibland ger sig iväg 10-15 meter under snön om det är tjäle i backen. När jag var yngre i början av 70-talet, brukade vi ha skidskytte med båge och pil, men nuförtiden vill jag inte frysa om fingrarna bara för att få skjuta ute, då väljer jag hellre att skjuta i en hall.

Intehärutandär
0

Trädgård är helt klart sommar-nöje. Är väldigt glad och tacksam över att ha min trädgård. Har redan planterat alldeles för mycket blommor på framsidan. Tur man har en baksida och sida med på huset. 🙂

Cristine
0

Min hobby är att plantera blommor buskar och träd och att snickra…..tillverka saker.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Det får väl bli min lilla trädgård och katterna.

Förr så seglade jag/vi en hel del och fiskade men det blir inte av numera.

/Maria

fotokrafs
0

I och med varmare och ljusare årstid blir det mer utflykter i natur.

Skorpion76
0

Jag stickar rutor. 🙂

** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Sisa2]
0

Semestra med husbilen !      ☀️