Hantverkare i huset
Det är spännande med hantverkare. Just nu får vi hjälp av såna att bygga en uteplats/växthus. Bygget har nu snart pågått ett år. Lillåns Plåt är här och lägger plåt på taket. De är här för jag vet inte vilken gång ordningen för vi har inte varit nöjda med deras besök. Det är så att vi har inte samma uppfattning om ett tak - det är nämligen så att efter deras jobb så läcker det in vatten i rummet, ja det riktigt rinner in. Lillåns Plåt säger att vi inte hade beställt ett läck…agefritt tak! Jag visste inte att det fanns såna att beställa. Jag trodde att alla tak var av den sorten.
Vi har plåt på taket på huset. Det har alla husen i det här området, av en viss grå nyans. Den Lillåns Plåt den här gången använder är inte av samma färg som vår övriga plåt. Det är väl så att vi den här gången, när de gör om, skulle ha talat om att vi ska ha samma nyans som vid tidigare tillfällen. Skulle ha tänkt på det. Suck.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Vi byggde till huset 2006 och då visade det sig att den takplåtsprofil vi hade inte fanns längre, så det blev en liknande, men den stämde inte riktigt i överlappning mot den gamla, så efter några år beslöt vi att byta resten också.
Färgen är inte så viktig. Men läckagefritt tak har jag inte hört om förut.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet