Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: bok-och-lästips
Läst 1305 ggr
Cristine
0

Vad läser du just nu?

Vad handlar den om?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Rumblebee
0

Läser inget just nu men senaste jag läste var en serieroman, The Sculptor av Scott McCloud. Handlar om en desperat ung skulptör som sluter ett avtal med Döden, han kan skulptera vad han vill men han kommer bara att leva i 200 dagar. En väldigt bra bok, hoppas lite på att den blir filmatiserad :)

Cristine
0

>Det var inget bra byte!😮

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

VildaVittra
0

#2 Man ska ju lida för konsten. 😉

Jag läser Handbok för köksträdgården av Lena Israelsson, den handlar just om köksträdgårdar och hur man anlägger bäddar, så det är ingen roman.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[peter54]
1

Just nu läser jag Da Vincikoden

citytjejen
0

Läser ytterst sällan romaner eller motsvarande. Däremot läser jag ofta i någon av alla mina böcker om övernaturligheter!

/Christina

[peter54]
0

Jag läser allt möjligt, men mest facklitteratur. En del romaner blir det, inte så mycket deckare som jag läste när jag var yngre, men gärna fantazy som Tolkien och C. S. Lewis. Jag läser dessutom serier, det har jag gjort genom hela livet och fortsätter ännu, men nuförtiden är det mest komiska sådana, som Hälge och Hagbard.

En och annan reseskildring kan det bli, favoriten är Rolf Edbergs bok "Dalens ande", den rekommenderar jag verkligen. Vetenskapliga böcker har det blivit rätt många av, paleontologi och astronomi är ämnen jag gillar. En bok jag verkligen kan rekommendera är "Den svarta tigern" av Björn Kurtén. Han är paleontolog och har skrivit en slags deckarroman om mötet mellan Neanderthal- och Cromagnonmänniskorna.

När jag var yngre läste jag allt möjligt om diverse hokuspokus som utomkroppslig varseblivning, PSI och annat, men det gör jag aldrig numera. Jag har utvecklat en misstro mot allt som kallas övernaturligt och jag är numera övertygad om att sådant inte existerar, utan bara är naturliga skeenden vi inte listat ut funktionerna bakom ännu. 🙂

[Sabina]
0

Just nu läser jag "Guds utvalda art" av Mark Lynas som handlar om de nio viktigaste miljöprocesserna, hur de påverkar vår planet och hur dess problem ska kunna lösas.
Det är en intressant men också kontroversiell bok som tex tar upp GMO och kärnkraft som lösningen på en del av problemen.

Mirinda
0

Hittade en av mina gamla Wallanderböcker av Henning Mankell härom dagen. Den hade varit borta i många år och jag trodde att den var försvunnen för gott. Blev glatt överraskad och läser nu om den. Den heter Den vita lejoninnan och utspelar sig delvis i Sydafrika innan apartheidsystemet avskaffades.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Afturelding
0

Jag läser Levande Musik av Terry Pratchett!

Den handlar om en dvärg, ett troll och en Imp som kommer till Ankh-Morpork för att spela musik, men eftersom att de inte har råd med gillesavgiften så tvingas de spela på de mest otrevliga ställen. Samtidigt har Döden övergett sin post och i hans plats tvingas hans adoptivdotterdotter ta över arbetet, som inte alls har samma syn på döden som Döden själv 😉

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[sanna70]
0

Jag har precis läst ut boken "Mellan två världar" av Sylvia Browne. Bra bok som vidgar nya vyer om man är intresserad av det paranomala.

tlover
0

"The ancient tea hoarse road"

Det är en reseberättelse (inte en roman, jag vet inte riktigt vad det kallas på riktigt) av en kille som vandrar efter den gamla te-häst vägen som går mellan Kina-Tibet-Nepal/Indien och blandannat intervjuvar gammgubbar som faktiskt reste och handlade efter te-häst-vägen.

l'm back

Ria74
0

Ska precis börja läsa Låna är silver Råna är guld av Catharina Ingelman-Sundberg.

Känns lite lagom lättsamt för mig just nu 🙂

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

tlover
0

Och såklart ska det vara "tea horse road" inte "hoarse" i #11

l'm back

Carrosh
0

Åh, jag är inne i en läsperiod nu, och har hunnit läsa nästan  tre böcker nu på ca 2 veckor. Läser just nu Hennes iskalla ögon av Carin Gerhardsen. Inte läst deckare nu på länge, men hittade denna och boken dessförinnan på biblioteket, så tänkte att jag skulle passa på nu. :) Lånade 6 böcker sist (för 1,5 vecka sedan), och har redan läst nästan 3 av dem. :)

Innan Hennes iskalla ögon och Gideons ring läste jag Metro 2034 av Dmitrij Gluchovskij. Den jag tycker är mest nämnvärd. Det är uppföljaren till Metro 2033, som handlar om just år 2033 i Moskvas tunnelbanesystem, ditt människor flytt när kärnvapenkrig bröt ut 20 år tidigare. Jorden är obeboelig pga strålning, och i tunnelbanesystemen har människorna byggt sina liv, bildat egna stater (för varje station) och kämpar med att överleva och försvara sig mot bland annat muterade djur, som letar sig ner i metrons söndrade ingångar och tunnlar vid ändstationerna. Mycket läsvärt om man gillar den typen av science fiction!

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!