Godmorgon lördag 7 mars
Godmorgon på er! Jag önskar er alla en riktigt trevlig och skön dag!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Tack detsamma! :)
Min blogg; http://www.nattstad.se/Varganess
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Å, vilken tur att det inte är måndag morgon! 😉
God morgon på er! Grått ute men vad gör det, det är ju lördag. Önskar er alla en riktigt skön dag!
God morgon
Agge de är den 7 mars idag hehe,,, Jag ändrar de..
Tradigt väder men ser ut ändå att bli lite fint. Får hoppas solen tittar fram ändå.
Jobbar kväll igen.
Snart dags att köra ut lite prylar till stugan, Flytta dit,, Om en månad så bor jag i stugan igen. Skönt med cykelvagn lasta med
Önskar er alla en skön lördag
God förmiddag! Nu är jag på väg in till stan för att handla kött till en köttgryta. Jag hittade ett nytt recept som jag ska prova. Ikväll ska vi gratulera sonen som fyllde år i måndags.
Då får du ha en skön trevlig ikväll Agge.🌺Mumms för köttgryta, Gott de
God förmiddag 🙂
Grått ute, fem plusgrader och det blåser så att man knappt kan stå rak. Jag ska stöda i några terrarier och mata, annars inga direkta planer.
God förmiddag. Här är det lugna gatan idag, gråväder ute och sjuklingar inne. Ska försöka rensa lite småskräp i mina "bra att ha-gömmor" som jag började rensa igår.
God förmiddag på er alla.
Vi har precis varit och veckohandlat. Idag blir det "Korv Stroganoff" alltid ett säkert kort här hemma😉
Jag hade trott att vi skulle röja ute i vår lilla trädgård men det är mulet, blåsigt och bara 4 grader så det blir inget av det…
/Maria
#9 Perfekt temp för att jobba/jogga! 👍
Kan jag fjäska till mig receptet på Stroganoffen, på något sätt? 😉
(Jag har hört rättens namn många gånger, men aldrig gjort den själv.)
#10 Det finns nog miljoner varianter och jag gör alltid på en höft men jag brukar ha:
Falukorv skuren i stavar. Mycket strimlad gul lök som stekes. Sedan har jag hälften grädde och hälften creme fraiche.
Sedan blandar jag i ajvar, tomatpure, dijonsenap, franska örter och salt och peppar efter smak. Mycket klippt persilja över när det servera antingen till ris eller pasta.
/Maria
#11 Tack! 🙂
O vi har ätit en fantastisk köttgryta. Hittade ett nytt recept.
Och varför börjar jag flämta när jag läser #13?
Har jag blevit en matoman? 😮
#14 riktigt mums ;) var det!