Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 625 ggr
annia1
2

God Morgon 5 Februari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Önskar alla LK:are en god morgon.

Här är det runt 6 grader kallt. Såg nyligen väderprognos och det ska bli uppehållsväder. Får väl se om dom får rätt eller inte. Inget planerat för dagen.

Hittade bilden på pixabay.com. Undrar hur man ens kommer på tanken att göra nåt sånt.  Tanken var ett barn som inte ville äta upp sin banan. Men personen som gjort den måste ha väldigt bra fantasi.

Hoppas ni får en bra dag.

.

Bybo
0

Heheh…vilken cool bild. God morgon förresten :))

aggeelin
0

Godmorgon!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Afturelding
0

Godmorgon!

Idag är det en självömkansdag. Tur att jag har självstudier idag så att jag kan tröstäta HELA dagen 😉Men fint blev det.

Livet som högskolestudent däremot går det sådär med. Halva klassen fick Fx i förra kursen, eftersom att kursansvarige (som betygsätter våra uppgifter) och examinatorn inte var överrens om vad som ska finnas i våra rapporter. Kursansvarige gav oss godkänt på uppgiften men nu helt plötsligt så duger inte det vi presterat. Vi har heller inte fått veta exakt vad det är var och en ska förbättra 😕Så idag ska jag maila, maila och maila. 

Hoppas ni får en bra dag.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

aggeelin
0

#3 Det låter märkligt att det kan gå till på det viset.

aggeelin
0

#3 Datorn krånglade. Det ska, innan examinationen framgå vad det är som ska examineras och vilka mål som examineras. Hur det ska gå till är inget som kan bestämmas i efterskott. De beslut som tas (om något ändras) får aldrig tas till studentens nackdel.  Det bör finnas någon typ av "regler för examination" tillgänglig på "skolans" hemsida. Leta på dem innan du börjar maila så  har du en rejäl grund att stå på.

Afturelding
0

#4-5 Ja, såhär ska det ju inte vara. Ska försöka få tag i studentombudet idag också. Och det är ju ungefär 15 personer som blivit utsatta, och vi är halvvägs in i nya kursen.

/Rebecca

aggeelin
0

#6Vad framgår i instruktionen till arbetet? Vad står det i kursplanen, som är ett styrdokument och ett dokument som ska följas. Om den inte är tydlig finns utrymme för tolkningar.

[peter54]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon 🙂

Minus tio grader och klar himmel, solen är på väg upp över trädtopparna.

Afturelding
0

#7 Ja, det är väl det som blivit knas, att kursplanen är för otydlig och att examinatorn därför tolkat den på ett annat sätt än på det sätt som kursansvarige förklarat för oss. Det här är ganska karakteristiskt för Högskolan i Gävle tyvärr, speciellt på humaniora. 

Alla tycks ha gjort det som uppgiften kräver (en litteraturförankrad observationsmetod har beskrivits, observationer har skrivits och analyserats med kurslitteratur och skillnader mellan ute- och innemiljöer har tagits med i arbetet). Men det examinatorn säger är att diskussionerna inte är tillräckligt utförliga (trots att b.la jag har en proportionerlig text med lika mycket resultat som diskussion). Det stod inget om att vi skulle fokusera på diskussionsdelen i uppgiftsbeskrivningen.

/Rebecca

Fridaaaa
1

Morgon!

-5 grader ute brrr! Nu vill jag ha vår/sommar tack. Fint med snö men vi har på tok för mycket snö här just nu :/ Och skillnad mellan här och stan, man kan tro att man kört betydligt längre än vad man gjort haha :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

aggeelin
0

#9 Om det inte står i uppgiften att det ska vara en fokusering i diskussionen, hur ska studenten kunna veta det? Det är inte ok att ha en hemlig agenda!

Afturelding
0

#11 Nej, precis. Och det är väl därför ungefär hälften har fått komplettering. Nu har jag iallafall mailat kurs/programansvarig, examinator, studentombud och akademichef. Så nu är det bara att vänta.

/Rebecca

aggeelin
0

#12 Det här låter mycket märkligt. Vad står det i betygskriterierna? Det är viktigt att veta.

Du får mycket gärna berätta hur det går.

Afturelding
0

#13 Det som prövats i denna uppgift är:

"Färdighet och förmåga
- diskutera och analysera sociala interaktioner mellan individ och grupp utifrån observationer "

Vilket man kan anse att vi gjort eftersom att alla faktiskt HAR skrivit en analys/diskussion, och eftersom att det inte specificerades hur omfattande denna skulle vara så kan de ju inte kräva att vi ska veta att den ska utgöra mer än 1/3 av rapporten (för så omfattande är min, och det är en rätt bra standard på rapporter). Kriteriumet har också prövats i dramapass.

Jag ska absolut uppdatera hur det går 🙂

/Rebecca

aggeelin
0

#14 Det ser jag fram emot!

Hur långt in i utbildningen är kursen? Jag har för mig att du inte kommit så många terminer ännu. Kravet på djup ökar med terminerna (det som tidigare kallades a -b-c nivå).

Afturelding
0

#15 Den ligger under den första terminen och räknas som bas. Och visst är det så, jag har ju redan pluggar två år, men inte på program.

/Rebecca

fotokrafs
0

#10 mysig bild på hundarna.