Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 1021 ggr
annia1
0

God Morgon 20 Januari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Önskar alla LK:are god morgon

Här har det snöat i natt och snöar fortfarande. Kommit några cm. Runt 2 grader kallt. Får väl se hur mycket snö det tänker komma. Har tänkt mig iväg och handla idag.

Hoppas ni får en bra dag.

Bild från www.fotoakuten.se

.

Farwuq
0

Godmorgon, vi har +2°C här i djupa södern.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Maria
0

Godmorgon.

Idag snurrade jag till det rejält.

Min man var inte hemma när jag gick upp alldeles för en stund sedan. Jag letade efter någon lapp i köket om var han hade tagit vägen. Jag trodde det var lördag och vi skulle handla.

Det är inte ovanligt att han går ut och grejar men något i området vi bor. Han är ordförande och det är alltid smågrejor att göra.

Till slut ringde jag honom och undrade var han var och jag fattade fortfarande inte när han sa att han var på jobbet😉

/Maria

aggeelin
0

Godmorgon!

#2 Ja ibland kan det bli lite sådär rörigt 😂

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[peter54]
0

God morgon 🙂

Här är grått, lite snöfall och ett par minusgrader. Jag ska till tandläkaren för att laga en tand som jag bitit sönder den förra lagningen på, annars inga planer.

Anders 50
0

Godmorgon!

Nollgradigt här, och ytterligare en cm snö har landat inatt. Idag ska jag ut i skogen en stund och kartlägga vindfällen så det underlättar upparbetningen.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Toyan
0

God morgon!

Vacker bild annia 1🙂

#2 Lite yrvaken Maria? Nog kan man bli dagvill efter alla helger som varit, rätt skönt med vardagslunken igen.

Önskar alla en bra dag🌺

stina63
0

God morgon

Jösses vem har beställt snö till Malmö?😃 Vaknar ser att de snöar. hehe,.
Ska iväg köpa en födelsedags present..

Ha en skön tisdag

Carrosh
0

God middag, god middag!

Haft tandvärk här i ett par dagar, och nu är kinden så svullen att den ser ut som en jätteköttbulle. :O Sitter o väntar på att de ska ringa tillbaka från tandläkaren nu efter lunch. De skulle ordna om lite med tiderna så jag kunde få komma in idag. Skönt att slippa den värsta smärtan iaf. Rätt läskigt hur personlighetsförändrar man blir av tandvärk. :O

Snöade här hela eftermiddagen och kvällen igår, så det ligger snö på marken. Hoppas på att den får ligga nu ett tag. Men det är ju plusgrader här, så det är väl en önskedröm,  antar jag.

Hoppas ni alla har det bättre! Jag ska gå och gnälla sönder min kind en stund här nu tills tandis ringer. :p

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Fridaaaa
0

God eftermiddag!

Första dagen i skolan för denna terminen avklarad. Har ett år kvar ca, inte klokt, 3½ år kändes som en evighet när jag började. Nu är man mossig i skallen av all ny info och verkar inte som att lärarna har riktigt koll heller på schemat xD Aja löser sig säkert. Bilden är på Roxy för exakt ett år sedan

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
0

God kväll.

Har varit med Moritz på sista återbesöket. Nu är han OK. Munnen läker och medicinerna får han sluta med. Han har bara sina huggtänder kvar alla andra är borta.

/Maria

Carrosh
0

God kväll!

Har vart hos tandläkaren nu, och jag har fått penicillin. Inflammation i en tandrot, som ska tas bort efter att jag ätit min kur. Min kind är tredubbelt så stor av svullnad, så man känner sig ju inte direkt het.. ^^ Är så tacksam över att ha en sambo som hjälper mig och står ut med mina humörsvängningar och mitt beteende under min värsta smärta!

\m/

[peter54]
0

God afton 🙂

Mitt tandläkarbesök sved bara i plånboken, 1700 prutt med förra veckans undersökning, annars var det ganska lindrigt eftersom lagningen jag bitit sönder och nu fick lagad sitter på en redan rotfylld tand. Det var bara ljudet av borren och vibrationerna i skallen av det lågvarviga slipverktyget som var obehagliga.

Carrosh
0

#12 Skönt det! Jag vågar inte gissa vad detta landar på, eftersom det var akutbesök, men får en faktura på det. Får bara hoppas att kommunen går med på att betala den nu, eftersom det ju faktiskt var akut. De slipade lite på en tand bredvid också, som blivit något uttryckt av svullnaden, så man kan stänga igen munnen iaf. Lite läskigt det där. Håller med om att ljudet är värst.

\m/

Intehärutandär
0

Vi har tagit oss ut idag. En promenad på 5 min tog nog 20. 😃 Varje rörelse gör så ont! Helt slut väl hemma, men stolt över att kunna handla lite själv (ja, med sonen som bärhjälp).

annia1
0

God kväller.

Maria ibland blir man dagvill. Men jag tror inte jag varit så dagvill att det skiljer flera dagar. Brukar bara vara en dag hit eller dit. Skönt med moritz.

Tandproblem är inge trevligt och att det ska kosta så mycket. 

Har också varit iväg ut idag och handlat. Har även köpt halkskydd jag ska sätta på trappen då den blir så hal. Bara det att jag måste få bort den is som finns för att det ska fästa.

Just nu runt 0 och det kommer ner nåt, men ser inte om det är snö eller inte. Såg väderprognos här förut och det ska tydligen snöa både imorgon och på torsdag.

.

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go natt på er alla. Mina dagar har blivit omända.

Här får du gott sällskap Maria..jag skrev i en God morgon tråd för några dagar sedan augusti istället för januari!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.