Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 527 ggr
annia1
0

God Morgon 15 Januari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Önskar alla LK:are en god morgon.

Här är det just nu runt 2 grader kallt. Får se om ovädret hinner komma in i eftermidda eller om det blir imorgon. 

Varit utan fast telefon snart en vecka. Visst jag har mobiltelefon, men är ingen användare av mobil så blir lite handikappad utan fast. Var meningen att den skulle blivit fixad i tisdags, men dom ringde och tala om att dom blivit försenade så får troligen inte det fixat förrän i början på nästa vecka. Visst förstår jag att dom blev försenade för det var ju i samma veva som egon. Så då kanske dom behöver personal för att fixa dom skadorna, nej jag var inte drabbad av egon. Så bara vänta då.

Är lätt handikappande när tekniken strular.

Hoppas ni får en bra dag.

Bild från imagesbase.net

.

Maria
0

Godmorgon.

Ja man blir lite "handikappad" när tekniken strular numera. Visst funkar det ändå men man är så van vid alla finesser.

Jag ska iväg till Sahlgrenska idag men inte för att jobba utan för att vara studiepatient för blivande läkare. Det är andra gången och sista i den här omgången. Det är spännande.

/Maria

aggeelin
0

Godmorgon!

#1 Det låter spännande!

Är snart på väg till jobbet och jag som gillar vintermörker får njuta av det under cykelturen!

Här har vi inte haft fast telefon på länge och även när vi hade det så användes den  nästan aldrig.

Jag önskar er en bra dag!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

fotokrafs
0

God morgon! Sov dåligt i natt, vet inte om jag sov alls. Låg och försökte sova men då kom antagligen ångest över att jag inte sov vilket i sin tur fick mig att bli hypokondrisk och få mer ångest.. Aja, håller jag mig bara vaken idag så ska jag nog sova gott sen :)

Anders 50
0

Godmorgon!

Oväder på gång sägs det, så bäst att göra det man ska ute innan det börjar.

#0  Du vet väl att du har rätt till avbrottsersättning?  Telia är generösa med sådant, i alla fall enligt min erfarenhet.

Jag funderar på att säga upp min fasta telefon, ringer knappt aldrig på den, kostar bara en massa i fasta avgifter

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Toyan
0

God middag!

#1 Spännande att vara studiepatient Maria.

Vilket väder, igen..Små sjöar på gräsmattor och vägar, åskade i morse.

Har inte heller haft fast telefon på många år och slipper dom fasta avgifterna.

Oavsett väder så önskar jag er en fin dag🌺

[peter54]
0

Hej. Jag har lånat frugans laptop för att kunna titta in här och för att kolla min epost så att det inte ligger 100 spam där när jag så småningom har en ny dator. Min iMac kraschade härom dagen, så jag ärutan dator just nu. Ungarna har ju varsin och frugan har den här, men de är alla PC och för mig är PC nästan likställt med att flyga flygplan jämfört med att köra bil om bilen får representera Mac.

Maria
0

#6 Aha, du är en Maccare😉 Jag har aldrig ens provat en Mac men jag har förstått att de är väldigt olika.

/Maria

annia1
0

God eftermiddag. Här är det nån grad plus och det kommer ner nåt, men ser inte ut som snö. Blåst lite här förut, men just nu är det lugnt.

Man ska väl aldrig ringa så mycket som när man är utan telefon. Jag har ändå haft tur för jag bott i huset nästan 30 år och inte många gånger jag varit utan telefon.

Jag använder nästan uteslutande fasta telefonen. Visst det är en del kostnader, men jag vill inte använda mobilen för jag vill inte kunna bli nådd hela tiden oavsett vart jag är eller gör.  Så de som ringer får ringa på fasta och jag tycker det är enklare att använda den, speciellt om man ska ringa nånstans där man ska hålla på och knappa sig fram. Märkte det nu när jag felanmälde min telefon. 

Mobilen har jag bara som en säkerhet när jag ute nånstans och sen har jag larm kopplad till den. 

Anders det med ersättning har jag inte ens tänkt på. Ska prata med dom när jag väl fått tillbaka den igen. Har för mig att jag läste här förut att avbrottet ska varit 5 dar och det har det ju.

.

Intehärutandär
0

En dålig vaken natt här igen. Däckade vid 06 o vaknade nu vid 15!Är småsnuvig som inte vill bryta ut, drygt att ha ont i halsen då man vaknar varje dag. Spike ligger tålmodigt o värmer mig o sover med. Fast nu leker vi med "pipen" (liten pipleksak som kastas). Hemtelefon ja, usch vad dyrt det var.Betalade 500 kr i fasta avgifter bara, ringde för någon hundring. Sa upp den för ca 10 år sedan, då jag bytte till stadsnät. Nu går månadskostnad för tfn på 75-100 kr/mån. Är nog bara mormor som har hemtfn numer? Av den enda anledningen att hon inte ser knapparna något bra på mobil. :-) Nej, nu ska jag kicka ut sonen att hämta posten.

Anders 50
0

#8  annia 1  Ja ersättningen börjar efter 5 dygn och sen stiger den vartefter.  Tror högsta ersättningen är 800, men för min del så har det varit förhandlingsbart. Jag har fått mer, de gillar när man varit kund länge och inte bråkar.

Och då hade jag ju naturligtvis inte bråttom att få felet lagat, hade ju mobilen och de kopplade samtalen till den.  Och ADSL funkade, det tål visst lite okontakt.

Men skicka mail till dem, det är bäst och snabbast.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
0

#7 Ja jag har använt Mac sedan slutet av 80-talet och fattar ingenting av krångliga PC-datorer 😉

annia1
0

Anders jag kommer kontakta dom när jag fått tillbaka telefon. 

Det där med ADSL lite lustigt. Jag ska byta ut mitt mobila bredband till adsl. Det skulle kopplats in i tisdags, men jag har inte fått modemet än så tur att dom är sena med att skicka ut det så jag fortfarande har mobila kvar.

.