Lutande golv!
Trots att mitt hus står på ett berg rör det på sig, och just nu lutar golvet mot ett hörn.
Jag skulle tända lyset iköket så jag reste mej från kontorsstolen ,jag höde aldrig att den drog iväg så jag satte mej i luften, ni förstår säkert hur ont det gjorde/gör i ädalyckten och höger arm, det måste sett väldigt roligt ut he he, men det kunde blivit farligt
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag bor i ett hus där stommen (skalet) är från 1750 så jag känner till fenomenet! 😃
Tur du inte slog dig värre.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Visst blir mitt hus att luta lite ibland. Ibland åt ena hållet, ibland åt andra hållet, men inte att saker åkt iväg på det sättet. Jag märker det på att dörrar åker igen eller åker upp. Men mitt hus står inte på berg utan mer lera och inte heller särskilt gammalt bara från början på 70-talet.
.
Jag måste ha broms på när jag sitter vid spis eller diskbänk annars drar det iväg bakåt.
Jösses😮
/Maria
Kan bara instämma med maria. Jösses.
Aldrig varit i ett hus som lutar så mycket.
.
#3 Bind fast ett rep i spisen så du kan fira dig tillbaks om bromsen släpper. 😃
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Heeeeeeeeeeeeee😃
Då skulle ni sett torpet som mina föräldrar hade.
Jag tror det var -99 som det snöade så hemskt, detta låg väldigt högt, folk brukade säga att det var som att komma till alperna, och när det blåste blev det drivsnö så fönstren på nedervåningen hade snö på halva rutan. .
När föräldrarna kom dit på våren så fick de en chock… bron och hallen hade separerat från köket 2 dm så en släkting fick komma med domkraft å han fick lyfta och fylla i betong men huset blev aldrig som förut och golven sluttade så kraftigt att man småsprang till dörren .
Jag som låg i soffan i rummet hade fötterna utanför på morgnarna för jag hade glidit ner.
Usch, så otäckt. Min mormor har trillat flera gånger, men inte pga lutande golv. Ingen förvarning får hon heller, som yrsel. Och inte kommer hon upp heller. Som tur var har hon larm på sig numer. Hon har blivit liggande i timmar ett par gånger.