Den vita stenen
Jag läste att regissören Göran Graffman är död och han regisserade bl.a "Den vita stenen" Det var ett favoritprogram när jag var liten/ung.
Är det någon som minns Hampus och Fia. Eller snarare Farornas konung och Fideli😉
Jag döpte t.om med första moped till Fidde. Efter Fideli, fast det kunde jag inte med att tala om för mina kompisar🤐
/Maria
Jo jag minns den 🙂 Jag minns dessutom att jag trodde det var Astrid Lindgren som skrev boken för den påminde lite om hennes berättelser. Men författaren hette Gunnel Linde. Har för mig hon också är nyligen bortgången.
#1 Gunnel Linde har gjort jättemycket.
Jag älskade boken Eva-sjam och Lua också. Jag tror även att hon har gjort Pellepennan och Suddagumman.
/Maria
Jag såg den. Tyckte den var konstig redan som barn. Fast kollade varje repris-omgång ändå. Utbudet var ju inte så stort på den tiden.
Åh, jag var helt förtrollad av den serien. ❤️
/Maria
#4 Jag såg för ett tag sedan att hela serien fanns på Youtube.
#5 Tack. Det visste jag inte. Det ska jag kolla.🙂
/Maria
Oj Är han död… Den vita stenen kommer jag ihåg.
Barnen såg den i Frankrike med dubbade röster förståss.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag kommer ihåg karaktärerna (även hur dom såg ut), men inte nåt av handlingen, mer än att dom gjorde väl olika saker och den som klarat av sitt "uppdrag" fick den vita stenen. Det var en serie som jag såg vartenda avsnitt av.
.
För den som vill friska upp minnet, så ligger serien uppe på öppet arkiv. http://www.oppetarkiv.se/video/1091339/den-vita-stenen-avsnitt-1-av-13
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#10 Det känns som det är dags att titta på den igen😉
Jag minns också den underbare skådespelaren Håkan Serner som spelade skomakaren. Han hade en underbar röst.
/Maria