Ny mobil + abonnemang
Idag är jag nöjd. Jag har skaffat ny mobil efter att den gamla som egentligen inte är så gammal behöver laddas heeela tiden. Jag köpte nytt batteri men det hjälpte bara några veckor.
Det blev en Samsung igen för jag gillar den och kan det märket bäst.
Jag bytte dessutom abonnemang från Telenor till Telia. Det verkade väldigt vettigt och så betalade jag för en tjänst där de hjälper till att flytta över allt till den nya mobilen som fotoalbum, appar och annat.
Är ni nöjda med era mobiler och abonnemang?
/Maria
Nöjd med min operatör (kontantkort hos Comviq), men totalt onöjd med min telefon. Den är trasig, och jag har inte möjlighet att skaffa ny än på ett tag.. :S
Men kul att du är nöjd med din nya! :) Vad blev det för modell?
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Samsung galaxy s4 mini. Passar i mitt gamla fodral som jag har om halsen 😉
/Maria
Härligt! Skönt att kunna använda gamla tillbehör till ny telefon. :) Är ju så dyrt med tillbehör (om man inte är en sån som gör eget då förstås).
\m/
Bara haft min nuvarande telefon ca 1 månad men nöjd!
Har telenor, nästan bara nöjd med dem och är telenor som fungerar bäst här ute också. (som vi märkt i huset)
Har en sony z3 compact
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har haft telenor i många år och varit väldigt nöjd men det här nya abonnemanget var ännu billigare men högre "fart"
/Maria
Jag gillar min Samsung!Q
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#6 Jag tycker Samsung är lätt att hantera men det är väl kanske en vanesak.
/Maria
Det tycker jag också. Lätt att hantera.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag har en 7 år gammal Nokia med knappar eftersom jag inte kan hantera pekskärm med mina fingrar. Jag laddar batteriet med 10-14 dagars mellanrum beroende på hur mycket jag pratar eller messar. Jag betalar 63 kr/mån + den trafik jag kört, det brukar bli under hudralappen totalt. 🙂
#9 Tänk om jag kunde komma undan så billigt var månad xD
#9 Ja, det var billigt men framförallt en fantastisk hållbarhet på batteriet.
Jag kommer att betala 169kr i månaden för 100 samtal, 1000 sms/mms och fri surf till 1 gigabyte. Det är mer än vad jag nånsin kommer att göra slut på.
/Maria
#11Jag tror att de flesta redan har glömt vad man hade för batteritid på mobiler när det bara fanns ring- och sms-funktion, inget mer.
#12 Haha, ja det är sant. Numera får man vara glad att det går att ringa överhuvudtaget med tanke på alla finesser den är fylld med😃
/Maria
Comviq kontant här. Laddar 75 kr var 30-40 :e dag. Sms:ar mest och det är ju gratis till de flesta (för de har ju också comviq). Använder wifi:n hemma för surf.
Sonen har detsamma, laddar hans mer sällan. Han har den bara för att höra av sig till mig. Till/från skolan eller om jag är borta en längre stund.
Jag har en Samsung S5 sedan i april i år. Är nöjd i stort med mobilen men tyvärr som S3 blir den överhettad ibland. Nästa gång jag byter mobil blir det nog ett annat märke. Abonnemanget jag har är Tele2 Volym 3gb för 299 per månad.
Min bindningstid har gått ut så nu kollar jag bara efter rätt erbjudande för att kunna slå till på. Funderar på Comviq för där kan jag få exakt samma abonnemang för 245 kronor. Frågan är då om jag ska byta mobil. Många hävdar att iphone är bättre men deras kamera är bara på 8 megapixel, nu har jag 16 megapixel. Men jag har inget bråttom med att ta beslut så………
#15 Min sambo har S4 och har haft S2, ingen av dem blev/blir överhettade.
Skillnaden mellan 8 och 16 megapixel märks främst när du förstorar, är annat som spelar innars 🙂
#16 Skönt att höra att inte alla haft samma problem. Bra att veta med megapixlarna, det hade jag inte riktigt koll på.
Har en Nokia och är nöjd. Har dock inget abonnemang då jag ringer så sällan med mobil.

Jättenöjd. Min telefon är gammal men köpt kontant. Jag har haft ett abonnemang som har kostat 19:- /månad utan surf. Ring och SMS för 69:- Men nu har jag nyss uppdaterat till 29:- /månad med 0,5 GB surf och ring och SMS för 99:- Dessutom fick jag en ny telefon som jag inte ens öppnat för min gamla fungerar bra ännu. Det är rimligt .
>>>Malum domesticum<<<
Hoppas bara ni inte stirrar er blinda på antalet pixlar i kameran, då det inte säger något alls om bildkvaliteten. Pixlarna avgör bara hur stor bilden blir, och de antalet pixlar man har nu i mobilkameror räcker gott och väl för jätteuppförstoringar av bilder (något jag inte tror att så jättemånga gör).
Ville bara inflika det. 🙂
\m/
Varken jag eller maken gillar snacka i telefon. Jag har 3GB och betalar minideb 85 i mån. Maken har ett annat abonnemang med fri surf och betalar under 80 i mån. Min mobil är en LG G och är knappt 1,5 år.
Har en Z3:a och är helt galet nöjd :) Har Halebop som operatör
Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…
har en gammal sony ericson som jag är väldigt nöjd med, har haft den i många år nu, köpte den begagnad på tradera så den är använd innan mig också.. har comviq kontaktkort och laddar den med 75 kr kanske var tredje månad, så kostnaden är bara ca 25 kr i månaden, batteriet behöver bara laddas nån gång i veckan, så jag är jättenöjd!
Jag surfar aldrig i mob. Har ingen smartfån heller. Räcker så gott med datorn.
Betalar fast avg. 49 kr/mån. Brukar bli 80-100 kr/mån. Telia.
#21 Trevligt att se dig igen! 🙂
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Har Iphone 4 och Tre abonnemang på 199 kr/månaden. Är supernöjd med båda, haft andra bolag men Tre är absolut de bästa jag haft att göra med. Men är nu sugen på en nyare iphone-modell när min bindningstid är slut då jag haft mobilen i 2 år så väntar på ett bra erbjudande.
Har just nu min gamla Xperia Arc, för min knappt året gamla Xperia V har havererat. Eller rättare sagt så klantade jag mig, tappade den i backen så att skärmen sprack och nu funkar inte touchen.
Är inte det minsta nöjd med min Arc längre, när den funkade var den hur bra som helst men den verkar ha blivit trött. Stänger av sig ofta och det funkar bara att surfa lite då och då.
Har Tele2 Kompis, tror abonnemanget i sig kostar 69 men sen betalar jag 175 för min (trasiga) Xperia V också.
Är nöjd med abonnemanget, har haft samma i fem och ett halvt år, förnyar bara och plockar ut en ny telefon vartannat år :)
#26 Har du provat att rensa cachen eller gjort en återställning av telefonen? Minnesbrist brukar vara den vanligaste orsaken till att telefonen segar ner sig.
\m/
#27 Ja, den läser inte minneskortet. Står bara att det nu är fritt fram att ta bort minneskortet hela tiden.
Men prova går ju, kan ju inte bli värre än den är :)
#28 Det problemet har jag också lite nu och då. Brukar lösa det med att stänga av telefonen, ta ur simkortet och försiktigt blåsa på det (för att få bort damm och annat som kan få det att glappa). Kolla så det inte är några skador på minneskortet också, det kan också orsaka glapp eller dålig läsbarhet.
\m/