Svenska svärord.
Om man jämför dem med andra länders så är de ganska intetsägande. I många länder ger de sig på din mamma t.ex och slänger ur sig många hårda saker. Nu kanske man annamat deras svärord här eftersom vi har många invandrare, det vet jag faktiskt inte. Det är nog mycket som går en förbi när man sitter i en liten stuga långt ute på vischan.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag tycker de i engelsktalande länderna är väldigt enformiga med sina svärord, i alla fall i tv-program för det enda man hör är F*** i all oändlighet!
Själv försöker jag variera mig men det bästa är ju när man kan låta bli att använda fula ord överhuvudtaget!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Hehe Ja jag försöker undvika svära., men ibland så slinker det ut något,, Men jag tror att idag så används nog rätt mycket utländska svordomar
Jag sa Fy Farao bredvid sonen igår som satt och spelade med sin belgiske vän. Han undrade vad jag sa förstås. Varför svär jag om faraoner? :-)
Jag tycker inte att jävlar eller helvete låter värre, något som många tror finns andra inte, här på jordsytan finns nog det ena och det andra.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Har alltid älskat att försöka komma på nya svärord, för att variera mig lite. Men det enda som verkligen har fastnat är "attans kanelbulle", som jag sa mycket under tonåren. Det är det enda som blivit riktigt slagkraftigt.
Men annars har det blivit mycket "bajskorvars bajskorvar" eller "vad i fridens bananer" och massa annat tokigt. Framkallar mycket skratt hos folk ikring, och det låter inte så himla fult. :)
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#0 Jag tror inte att det där med att med fula ord förnedra någons mamma är särskilt verksamt i Sverige. Klart att jag inte skulle bli glad över att höra något sådant, men jag skulle inte bli så galen som de blir i exempelvis Central- och Sydamerika över det.
Jag bara älskar den här:
Visst har vi många fina gamla Svenska svärord, men vi har slutat använda dem.
#5 Du söker ju nya Carrosh? Kanske några passar? 😃
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#6. 😂Ja, den är bra!
#7 Åh vilken underbar lista! Tack! :D
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
#7. Ja, där fanns en hel del matnyttigt, svårt bara att komma ihåg dem!
*6 Hehe ja den är bra 😃
Jag hade en arbetskamrat en gång som ursprungligen kom från Finland och hon var en mild, glad tjej. Däremot blev hon riktigt arg en gång och jag har ingen aning om vad hon sa på finska men jag gissar på en massa svordomar och jag har nog aldrig hört någon så arg😃
/Maria