Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 448 ggr
Cristine
0

God morgon 13 november

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om 4 veckor är det  lucia, är det någon av er som brukar lussa?

Det är en dag jag aldrig glömmer då min första son föddes då!

Idag är det städdag och jag avskyr det men det måste ju göras!

Nu ska jag till köket för att  göra i ordning fikat så ha en bra dag!                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     ,

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

aggeelin
0

Godmorgon!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Magi-cat
0

Godmorgon! Precis vad jag just kom på, bara en månad kvar till lussefirandet!🙂

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[peter54]
0

God morgon 🙂

Här är gråmulet idag efter två dagar med sol. Min familj har dragit iväg, alla tre åt varsitt håll och jag ska strax åka till "brägår'n" för att köpa lite skivmaterial att täcka vägbrädor med. Det är lite "bakvedskanter" på bräderna i väggen jag ska täcka, så där är det just nu autostrada för mössen.

Därefter, vid halv tolv, ska jag fara till sjukhuset, hudkliniken denna gång, misstänkt  skivepitelcancer, men jag hoppas att det ska vara någon form av eksem. Jag hinner väl lagom hem till att börja med middagsmaten 🙂

aggeelin
0

Oj, bara fyra veckor till lucia! Min bror fyller år då så det är en speciell dag i familjen.

#3 Suck Peter, ska det aldrig ta slut med "eländet". Hoppas på eksem!

[peter54]
0

#3 Jag ser det inte som elände, bara som en kamp att överleva 🙂 Livet är som en tennismatch, det gäller att ta alla servar och returer. Om någon av motspelarna (sjukdomsangreppen) får in ett serve-ess är det game over 😉

Min far sa när jag var 13 år att jag inte skulle leva till 25. I år fyller jag 60 och än så länge har jag klarat att ta allt som kommit emot mig.

citytjejen
0

Fin bild, Cristine, mysig, är det du som är konstnären?

Lucia är mysigt tycker jag, kommer i julstämning då. Antar att det kommer luciatåg till jobbet, förhoppningsvis inte barnluciatåg för det tycker jag inte brukar låta så bra haha. Men gärna från någon musikskola om jag får bestämma😃
Fast Lucia är väl på en lördag i år, då kanske vi lussas för på fredan…

/Christina

Cristine
0

#6 Ja den kom till genom att gnugga pulver av kritor.

Jag hade kastat alla stumpar i ett litet plastfat tillsammans, och till slut var det mest pulver  som jag hällde över papperet och gnuggade hit och dit för jag tänkte göra en bakgrund som jag kunde måla på, men det blev denna bild i stället av sig själv kan man säga, Jag hjälpte till lite med ett suddgummi

Afturelding
0

Hej på er!

Har varit i skolan och haft drama hela förmiddagen, åkte hem och åt lunch och om 30 minuter ska jag gå till bussen igen. Ska hälsa på skolan där jag ska ha min VFU som börjar på måndag. Spännande!

Önskar er en fortsatt bra dag.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

stina63
0

God kvälls

Vaknade med världens huvudvärk fick cykla iväg köpa piller,. för de hade jag inga hemma.
Men nu känns det mycket bättre.

Önskar er alla en skön torsdag

aggeelin
0

#5 Jag hade tolkat dig att just det där med hudcancern kändes som "droppen som urholkade bägaren".

[peter54]
0

#10 Nja, den kunde jag ha varit utan. Den saken är ju egentligen den enda som inte på något sätt går att knyta till min diabetessjukdom.

Dagens sjukhusbesök gick bra, de tog hudbiopsier på två ställen, nu har bedövningen släppt och det gör ganska ont. Svaret kommer nog inte förrän om två veckor.

citytjejen
0

#7 Väldigt fin bild som sagt, och det är häftigt hur en bild kan komma till! Jag blir inspirerad!

/Christina

aggeelin
0

#11 Hoppas att det går bra och att det bara är lite utslag!

Anders 50
0

Godkväll!

Ännu en dag som förflutit med lite av varje. Jobbigast var nog uppdraget att försöka prata med och visa  ett gäng Polska killar med röjsågar var och hur de skulle jobba. Min Polska är inte vad den varit. 😃 Men det gick bra ändå.

Och nu regnar det.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
0

#13 Tack, jag hoppas att det är eksem, jag har haft dem i flera år.

Cristine
0

#7 Tack jag har flera som blev till bara genom att gnugga, sedan är det bara att fylla i lite här och där. Det är vanliga torrkritor så pröva. Tina blev nyfiken och gjorde en och det är ett bra exempel för man ser figurer sedan är det bara att fylla i. Ska be henne lägga ut sin.

stina63
0

Ja nu är inte min så fin som din cristine, men de är roligt jag får testa fler gånger hehe

Jag har bara kladdat med färgen målat med kritorna här och där,